Què has de saber?
Procediment de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva destinades al finançament de projectes de recerca educativa en nivells no universitaris durant el període 2023-2026. En queden exclosos els projectes destinats a organitzar i dur a terme cursos, seminaris o congressos.
Les recerques han d'estar contextualitzades en el sistema educatiu català.
Hi ha tres línies de recerca subvencionables:
- Línia A - Recerca basada en dades quantitatives que segueixin metodologies experimentals o quasi experimentals.
- Línia B - Recerca basada en la revisió de la literatura amb anàlisi de casos i propostes d'actuació.
- Línia C - Aplicació d'evidències de recerca en centres educatius.
- Universitats de qualsevol titularitat d'àmbit nacional.
Les universitats públiques han de fer la sol·licitud a través de l'EACAT. - Centres de recerca participats majoritàriament per una administració pública o que en siguin dependents.
- Entitats sense finalitat de lucre que tinguin recollit en els seus estatuts o en l'acta fundacional que la recerca és una de les seves activitats principals.
- Fundacions que tinguin per objecte el foment i desenvolupament de la recerca.
- Agrupacions de la tipologia d'entitats expressades anteriorment que, encara que no tinguin personalitat jurídica, poden dur a terme els projectes, les activitats o els comportaments o es troben en la situació que motiva la concessió de la subvenció.
L'execució del projecte correspon a un equip de recerca adscrit a l'entitat beneficiària.
Presentació de la sol·licitud: de l'1 al 21 de setembre de 2023
Al formulari de sol·licitud, s'hi ha d'annexar la documentació que es detalla a continuació:
- Memòria del projecte versió catalana, que s'omplirà segons el model normalitzat.
- Memòria del projecte versió anglesa, que s'omplirà segons el model normalitzat (obligatori només per a les línies A i C).
- Pressupost previst, que s'omplirà segons el model normalitzat.
- Cronograma del projecte.
- Compromisos d'execució assumits (obligatori en el cas d'agrupacions).
- Currículum de tots els membres de l'equip de recerca.
- Autorització de participació com a investigador/a principal (obligatori en cas que l'investigador/a principal no estigui vinculat a l'entitat sol·licitant), que s'omplirà segons el model normalitzat.
- En el cas de la línia B, còpia digitalitzada del títol de doctor/a de l'investigador o la investigadora principal.
- Còpia del llibre de família, o de la resolució judicial o administrativa, segons la base 6.3 (si escau).
- Estatuts de l'entitat sol·licitant, i de totes les modificacions que s'hagin fet fins a la data de presentació de la sol·licitud.
- Documentació acreditativa de la representació.
- Sol·licitud d'accés a centres educatius, si escau, que s'omplirà segons el model normalitzat.
- Sol·licitud d'accés a dades confidencials, si escau, que s'omplirà segons el model normalitzat.
Consulteu els requisits a l'Ordre EDU/176/2023, de 4 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores:
- Característiques de les entitats beneficiàries (base 4)
- Requisits per obtenir la condició d'entitat beneficiària (base 5)
- Requisits dels projectes (base 6)
- Obligacions de les entitats beneficiàries (base 22)
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
El representant legal de l'entitat ha de presentar la sol·licitud de la subvenció mitjançant el formulari establert i adjuntar-hi la documentació que calgui.
Terminis
De l'01/09/2023 al 21/09/2023El representant legal de l'entitat ha de presentar la sol·licitud de la subvenció mitjançant el formulari establert i adjuntar-hi la documentació que calgui.
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
La proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions es notifica a les entitats interessades mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de [...]
La proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions es notifica a les entitats interessades mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i a l'EACAT. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
La proposta de resolució definitiva la fa la persona titular de la Secretaria General del Departament d'Educació, que resol per delegació en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC. La resolució de concessió, que finalitza el procediment, es notifica a les entitats interessades mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i a l'EACAT. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Si un cop transcorregut aquest termini no s'ha dictat i notificat resolució expressa, les sol·licituds s'han d'entendre desestimades, d'acord amb el que preveu l'article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Resolució definitiva de concessió de les subvencions (4.1.2024)
Resolució d'inadmissió i desistiment (27.11.2023)
Proposta de resolució de modificació de la proposta de resolució provisional de concessió de subvencions (10.11.2023)
Proposta de resolució provisional de concessió de subvencions (8.11.2023)
-
Tercer pas
Aportar documentació
Al formulari d'aportació de documentació de la subvenció, s'ha d'indicar el número d'expedient assignat a la sol·licitud.
Al formulari d'aportació de documentació de la subvenció, s'ha d'indicar el número d'expedient assignat a la sol·licitud.
Documentació que s'ha de presentar dins del termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta provisional de concessió:
- Document d'acceptació, al·legacions, reformulació o desistiment. (A l'apartat "Per Internet")
- Declaració responsable signada per l'investigador/a principal segons la qual l'investigador/a principal o un membre de l'equip investigador es compromet a participar en una jornada de difusió de resultats de les recerques subvencionades, organitzada pel Departament d'Educació, un cop presentades les memòries justificatives finals.
- Declaració responsable signada per l'investigador/a principal segons la qual lliurarà a l'òrgan instructor un article divulgatiu destinat a la comunitat educativa que el Departament d'Educació podrà difondre en obert.
- Declaració responsable signada per l'investigador/a principal segons la qual es compromet a respectar tota la normativa relativa a la protecció de dades i la referida a la propietat intel·lectual que és d'aplicació.
- Les persones jurídiques que hagin estat proposades com a beneficiàries d'una subvenció d'un import superior a 10.000,00 euros han de presentar una declaració responsable que contingui la informació relativa a les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, segons document normalitzat. (A l'apartat "Per Internet")