ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Bahrain

Turisme i oci al centre del Golf Pèrsic

Amb accés a 36 milions de consumidors de tot el Consell de Cooperació del Golf (CCG) i a 400 milions de consumidors de tota la regió de l'Orient Mitjà i el nord d'Àfrica, Bahrain ofereix un potencial significatiu per als inversors en el sector turístic i d'oci. El govern també ha reafirmat el seu compromís en projectes d'infraestructures com a motor clau del creixement econòmic.

Oportunitats de negoci a Bahrain, a l'Orient Mitjà i al nord d'Àfrica

Alimentació

Bahrain

Alimentació


Bahrain importa aproximadament el 94% dels seus aliments

Bahrain és un país amb ingressos elevats i, per tant, la tendència és cap a aliments i productes més sans. El mercat és madur, però hi ha oportunitats de negoci per a les empreses que tenen productes competitius.

Bahrain no té més remei que seguir important menjar i begudes. Els productors catalans tenen una bona oportunitat per ser i seguir sent competitius en aquest sector enfront altres productors a nivell mundial. Especialment les fruites i verdures hauran d'importar-se d'Europa per mantenir una certa qualitat, en comparació amb els productors del sud de l'Àsia, etc.

Alimentació

Aràbia Saudí

Alimentació


Als saudites els agrada el menjar gurmet

L'Aràbia Saudita s'està obrint i el govern està disposat a fer créixer el sector de l'entreteniment per crear llocs de treball per a la seva població jove. El menjar gurmet i d'especialitat se'n beneficiarà.

Els consumidors de l'Aràbia Saudita són cada cop més sofisticats a l'hora de prendre decisions relacionades amb el menjar i les begudes. Els consumidors s'allunyen dels productes rics en sucres i greixos i busquen una experiència més satisfactòria que s'ajusti als seus gustos. El repte per a les empreses catalanes és oferir productes gurmet amb una identitat diferent però que s'ajustin als gustos i les preferències dels consumidors saudites.

Alimentació

Orient Mitjà i nord d'Àfrica

Alimentació


Jordània compra a l'estranger fins al 95% dels seus articles consumibles.

Una família jordana mitjana gasta aproximadament el 40% dels seus ingressos en menjar. El 2019, les importacions d'aliments a Jordània eren el 19,6%.

En qualsevol cicle econòmic, Jordània es veu obligada a importar la major part del que necessita per alimentar la seva població. Els productors catalans tenen l'oportunitat d'exportar els seus productes si poden ser competitius en relació amb els seus competidors europeus. Es considera que els productes europeus són de més bona qualitat que els productes del sud i el sud-est de l'Àsia.

Tèxtil i moda

Israel

Tèxtil i moda


Tèxtil i fashiontech

Fabricants i dissenyadors locals mantenen relacions sòlides amb els principals retailers de moda mundials com a proveïdors de marques privades. Les empreses israelianes de moda i tèxtils es beneficien també del potencial tecnològic d'Israel.

La indústria tèxtil i de la moda israeliana ha mantingut la competitivitat i ha demostrat un creixement internacional, a través de la col·laboració amb els principals retailers de moda mundials de roba interior, roba de bany, gèneres de punt, tèxtils per a la llar, teixits intel·ligents i fils tecnològics, amb la distribució i la importació de marques privades estrangeres en canal online y offline. Israel és pioner en nombroses innovacions en fashiontech, com experiències 3D en e-commerce, wearables, roba impresa en 3D i altres tecnologies per millorar l’experiència del consumidor. Aprofitant la seva destresa tecnològica i la creativitat del seu capital humà, Israel s’està situant a l'avantguarda al sector de la indústria de la confecció.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Bahrain: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial