Una economia que vol fer-se gran
Amb una població de 10,8 milions d’habitants (2020), Jordània ha definit una estratègia nacional (Jordània 2025) amb l’objectiu de consolidar i fer créixer l’economia. Entre d’altres, el govern vol reduir el deute públic, augmentar la competitivitat empresarial per atraure nova inversió estrangera, incentivar les petites i mitjanes empreses i incrementar la participació de la dona al mercat de treball.



Els acords de lliure comerç amb Europa, mercats africans i amb només un 10 % d’aranzels amb els EUA converteixen el sector de l’automoció al Marroc en una plataforma estratègica per a empreses que volen expandir-se amb eficiència i competitivitat.
Desplegar més opcions de El volant del creixement: el Marroc i la seva expansió automotriuAmb grans plataformes industrials com Casablanca, Tànger i Kenitra, i la presència dels OEMs Renault i Stellantis, el Marroc ofereix un ecosistema complet per a la fabricació, l’assemblatge i l’exportació de vehicles i components. Les oportunitats d’exportació inclouen components i peces d’automòbil d’alta qualitat, sistemes d’electrònica i automatització, solucions per a vehicles elèctrics i mobilitat sostenible.
Pel que fa a la inversió, el Marroc aposta per desenvolupar la cadena de subministrament local i el valor afegit, fomentar la innovació i la indústria 4.0 en la fabricació automotriu, promoure la mobilitat verda i la producció de vehicles elèctrics i atraure inversors a través d’incentius fiscals i zones industrials especialitzades.
Amagar més opcions de El volant del creixement: el Marroc i la seva expansió automotriu