• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Malàisia

La cursa per l'alta tecnologia

Malàisia és un estat que ha evolucionat des de país exportador de matèries primeres a estar enfocat en l'alta tecnologia, el coneixement i l'ús intensiu de capital. El programa estatal de transformació econòmica ofereix una sèrie de projectes i mesures fiscals que busquen accelerar el creixement econòmic.

Oportunitats de negoci a Malàisia, al sud-est asiàtic i a Oceania

Moble i hàbitat

Malàisia

Moble i hàbitat


Noves tendències cap a la sostenibilitat i el disseny

El sector del moble i hàbitat està molt desenvolupat a Malàisia, continua creixent a través de la innovació i és un referent a escala mundial.

El sector s'ha caracteritzat sempre per l’ús de la fusta com a material principal, tot i que actualment hi ha un gir cap a la recerca de nous materials i nous processos. El Govern de Malàisia està compromès a potenciar el sector en col·laboració amb el sector privat, per així assegurar un creixement continuat i sostenible. D’aquesta aposta n'emergeixen noves tendències, com l’ús de processos més sostenibles, materials diversos i reciclables i la innovació en el disseny. Existeix una forta demanda de perfil divers, tant de compradors que prioritzen criteris d’utilitat, com d’aquells que busquen valor afegit en l’estètica.

Altres indústries del transport

Singapur

Altres indústries del transport

Smart Cities


Solucions urbanes i smart cities

Des del llançament del programa “Smart Nation de Singapur” l'any 2014, els desenvolupaments al seu entorn han crescut exponencialment. Actualment, Singapur és reconeguda com la Smart City núm. 1 al món.

El focus immediat està centrat en 5 programes: sistema nacional d'identitat digital, e-pagaments, plataforma de sensors, mobilitat urbana i Moments of life (sistema públic per creuar dades i evitar que el ciutadà faci transaccions amb múltiples agències al llarg de la seva vida).

Logística, e-commerce i distribució

Indonèsia

Logística, e-commerce i distribució


E-commerce a Indonèsia

Segons la consultora McKinsey, el comerç electrònic a Indonèsia passarà dels 8.000 milions d'USD el 2017 a 65.000 el 2022.

Des de l'inici de les estimacions el 2015, el volum de compra en línia s'ha duplicat anualment. Tot i així, només un 15 % de la població realitzava compres en línia el 2018. Amb el progressiu creixement de les rendes i de l'ús d'Internet per capita, les previsions de l'evolució de l'e-commerce són de fort creixement. Hi contribueix la dificultat logística del país: amb més de 13.000 illes, la compra per Internet facilita als consumidors l'accés a productes que altrament resultarien massa cars en botiga física o directament no es podrien trobar.

Paper, cartró i packaging

Vietnam

Paper, cartró i packaging


Ascens del packaging a Vietnam

El sector del packaging a Vietnam està experimentant un creixement important aquests darrers anys i s'espera que es mantingui en el futur.

Amb un creixement anual entre el 15-20 % de mitjana els darrers anys, la indústria del packaging presenta nombroses oportunitats per a les empreses catalanes. La innovació tecnològica en el disseny està jugant un paper clau en el desenvolupament del sector a Vietnam. La demanda és especialment notable en el packaging de menjar processat, gràcies a l’augment del consum de menjar a Vietnam en els darrers anys.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci?