Casos d'empresa Carinsa
La cooperació amb clients, universitats i centres tecnològics, potenciant-ne la innovació, ha permès al grup Carinsa fer-se un lloc en el món de les aromes i fragàncies.
Nascut el 1993 amb vocació internacional, el grup té filials, distribuïdors i agents comercials propis en quaranta països d'Europa, Amèrica, l'Àsia i l'Àfrica. Les bases de l'empresa són obrir nous mercats (internacionalització), aportar novetats als clients (innovació) i ser els millors de cada sector i acompanyar els clients en aquest objectiu (especialització diversificada).
Idees Força
Abans d'implantar-se en un mercat, s'estudia si és convenient fer-ho amb una filial, a través de distribuïdors o amb agents comercials propis.
Fer productes competitius, innovadors i diferents dels que hi ha al mercat per als clients dóna un avantatge competitiu a una companyia.
La visió internacional de l'empresa pot facilitar l'exportació dels clients a mercats diferents.
Tenir plantes pilot pròpies permet cooperar amb els clients.
La integració vertical del grup de companyies permet aprofitar moltes sinergies.