Casos d'empresa Moritz
La cervesa Moritz, de gran tradició al nostre país, va tornar el 2004 amb el repte de fer-se un lloc entre les preferències dels consumidors. A través de diverses estratègies de posicionament, ha aconseguit que actualment tothom torni a associar el nom de Moritz a una cervesa lligada a Barcelona i Catalunya. Albert Castellón, gerent de la companyia, explica com s'ha desenvolupat aquest procés.
Idees Força
Per tornar a tenir un lloc al mercat calia superar quatre passos: la creació de l’espai mental, desenvolupar tangibilitats, crear conceptes emocionals i construir una arquitectura de marques.
Aposta pel mercat de futur, la gent jove; i per atacar territoris amb alt grau de component social, la música i l’esport.
Moritz vol combinar tradició i modernitat.
L’empresa ha seguit una estratègia “below the line”, és a dir, sense utilitzar els mitjans convencionals, i amb una aposta per les relacions públiques, els actes propis, el mecenatge i l’estratègia “online”.
L’estratègia “online” ha de ser clara. Més valen pocs seguidors, però actius, que tenir-ne molts que no t’escoltin. Cal oferir continguts amb valor afegit.