Casos d'empresa
Les tres multinacionals catalanes han compartit les claus de l’èxit per créixer al mon en una ronda ràpida de preguntes durant la Setmana de la Internacionalització 2023
La Setmana de la Internacionalització 2023 ha posat el focus en la figura dels export managers. Com s’ho fan les empreses més exportadores per triomfar al món? Tot i ser davant d’un context internacional canviant, les empreses catalanes no renuncien a fer negoci a l’exterior i Grifols, Ferrer i Frit Ravich són multinacionals exemplars en aquest àmbit.
ACCIÓ ha convidat els exports managers d’aquestes tres empreses per participar en una sessió de preguntes i respostes ràpides durant la Jornada central de la Setmana de la Internacionalització 2023. Quan van iniciar la seva activitat a l’exterior? Quins factors tenen en compte a l’hora d’establir una filial a un nou país? Quines son les barreres principals a cada sector?
“L’esperit d’internacionalització hi és des dels inicis, quan vam desenvolupar la nostra tecnologia que encara s’utilitza al món”, apunta Jordi Balsells, president de la divisió de Plasma de Grifols. De la seva banda, Pedro de Antonio Ferrer, director ROW International Partners de Ferrer, subratlla que “per obrir una filial s’ha de tenir una acció estratègica i disposar d’un producte adequat pel país, a més de múscul financer”. Wanda González, export account manager de Frit Ravich, afegeix que “per exportar a mercats nous ens fixem amb l’accessibilitat, les possibles barreres i la facilitat logística”.
Si vols conèixer la clau de l’èxit de tres de les empreses més exportadores de Catalunya, recupera la sessió de la jornada central de la Setmana de la Internacionalització 2023!