Casos d'empresa VamCats
La història de VamCats és la d'un projecte emprenedor a petició popular. Tot va començar com un disseny per al cartell d'una cursa atlètica amb l'estelada com a logo d'unes vambes.
La idea va agradar tant que de seguida van aflorar peticions de vambes i des d'aleshores el projecte no ha parat de créixer.
El Guillem Soldevila ens explica com van fer realitat el projecte de les vambes independentistes i el procés de creixement de l'empresa.
Idees Força
Detecten l'oportunitat de negoci i decideixen tirar-la endavant després de constatar la demanda del producte, el disseny avançat i el context polític i social favorable.
Tot plegat s'inicia al juny, i el 25 d'agost arriben les primeres vendes. No arriben a l'11-S. La idea d'atrapar la demanda és una constant del primer any de vida.
L'objectiu és oferir qualitat i esdevenir una marca de calçat català de referència.
En funció de la demanda tiren endavant vambes amb motiu del Barça, l'Espanyol, la diada de Sant Jordi. Un projecte ja iniciat però que està en estudi són les vamflags que comportarien la internacionalització del projecte.
Model de venda: per Internet, en botigues i en fires arreu del territori.
En 8 mesos han venut 15.000 parells de sabates. La inversió inicial va ser de 40.800 euros. L'empresa compta amb tres socis, vuit treballadors i sis més com a autònoms.