Informes sectorials
Més de 600 empreses conformen el sector edutech a Catalunya, que representa l’1% del PIB. La realitat virtual, la robòtica o la impressió 3D són algunes de les tecnologies que representen un canvi de paradigma en el món educatiu.

Les tecnologies de l’educació a Catalunya
El sector de les tecnologies de l’educació, denominat edutech, engloba el conjunt d’empreses que ofereixen solucions tecnològiques al servei de l’educació amb l’objectiu de millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge. Unes tecnologies que abracen la triple hèlix que l’escola forma amb els estudiants, els mestres i les famílies. A Catalunya, ja hi ha més de 600 empreses que hi treballen en els seus diferents segments segons l'estudi realitzat per ACCIÓ (document .PDF).
De fet, la cadena de valor d’aquest sector reuneix des de les indústries creatives que elaboren continguts fins als usuaris finals, passant pels desenvolupadors de programari educatiu o les plataformes de gestió. En aquest sentit, la introducció de tecnologia a les aules genera avantatges com un aprenentatge més interactiu i participatiu; però alhora suposa nous reptes en l’adaptació que requereixen tant en el professorat com en els centres educatius.
Tecnologies com la realitat virtual, la intel·ligència artificial, la impressió 3D, la Internet de les coses, la robòtica i el Big Data són els sis vectors principals que estan revolucionant l’educació.
L’edutech a Catalunya
A Catalunya aquest sector el conformen 616 empreses que generen una facturació de 2.306 milions d’euros, xifra que representa l’1,03% del PIB català. El 99% d’aquestes empreses són pimes i el 17,5% són exportadores. Per segments, la facturació del sector es reparteix en empreses d’infraestructura i equipament (45,3%), consultoria i recerca (26,4%), continguts i recursos per a l’aprenentatge (15,5%), desenvolupadors de programari educatiu (7,3%) i plataformes de gestió (5,6%).
Consulta totes les dades i tendències en edutech a l’estudi Les tecnologies de l’educació a Catalunya (document .PDF).