Informes país
Les exportacions catalanes a Luxemburg han seguit una tendència creixent fins arribar als 123 milions d’euros, un 13,7% més que l’any anterior i rècord de la sèrie històrica. Catalunya hi exporta principalment vehicles, plàstics, i paper i cartró.
- LUXEMBURG
- ALTRES INDÚSTRIES DEL TRANSPORT
- ENERGIA I RECURSOS
- QUÍMICA I PLÀSTICS
- TIC I TRANSFORMACIÓ DIGITAL
- SALUT I SERVEIS SANITARIS
- COSMÈTICA, BENESTAR I ECONOMIA SILVER

Oportunitats de negoci a Luxemburg
A Luxemburg els principals sectors per volum de negoci són les infraestructures i la construcció; la logística de mercaderies, la transformació de metall i altres materials, les TIC i digitalització de la indústria i el turisme i l'oci. Pel que fa als sectors amb més perspectiva de creixement del volum de negoci els propers cinc anys, la cosmètica, la química i els plàstics, els videojocs, les manufactures de disseny i la motocicleta i la mobilitat lleugera.
Pel que fa a les importacions, Bèlgica, Alemanya, França, els Països Baixos i Itàlia són els principals proveïdors de Luxemburg, que hi venen majoritàriament productes de l'àmbit de- la logística de mercaderies, l'automoció, química i plàstics, l'energia i les TIC i digitalització de la indústria.
Aquestes són algunes de les oportunitats de negoci internacional que ofereix Luxemburg:
- Seu d'empreses multinacionals de TIC amb estratègia digital de l'espai. Luxemburg té una cadena de valor molt forta en el sector de l'espai. Compta amb diverses empreses líders, així com amb fires, congressos i centres espacials. L'Agència Espacial de Luxemburg ha aconseguit posicionar el país en àmbit europeu actuant com a tractor en dos grans temes dins el sector espacial: l'estratègia NewSpace i l'extracció de recursos espacials. En el marc d'ambdós temes s'organitza una conferència anual amb la participació de parts interessades internacionals, així com la implementació oficial de plans de treball nacionals. En el cas de l'extracció de recursos espacials, fins i tot s'ha creat una agència (Spaceresources.lu), separada de l'Agència Espacial General de Luxemburg, per centrar-s'hi en col·laboració amb l'Agència d'Innovació de Luxemburg. L'ESA (Agència Espacial Europea) també té una important seu a Luxemburg a la qual estan vinculats grans projectes europeus.
- Producció de metall i acer sostenible a tot Europa: acer verd. Grans empreses situades al país han anunciat noves estratègies de producció. Per primer cop es plantegen centrar la seva producció en l'"acer verd". La producció de l'acer verd comportarà la reducció del 30 % d'emissions de CO2 de les empreses amb l'objectiu d'arribar a zero emissions. Per aconseguir aquest objectiu les empreses cerquen de manera permanent noves col·laboracions tecnològiques en hidrogen, bioenergia, captura de carbó i emmagatzematge. En els propers anys es fomentarà un ecosistema relacionat amb l'acer verd que crearà oportunitats per a les start-ups i scaleups catalanes. Aquest desplegament es farà juntament amb les autoritats valones.
Consulta totes les dades sobre Luxemburg i les millors oportunitats de negoci que ofereix a la Nota Econòmica Luxemburg (document .PDF).