Idees d'experts Adan Martínez i Rudi Ros
Adan i Rudi són dos cosins de Sant Boi del Llobregat que treballaven al món de la construcció i que un dia van tenir la idea de fer uns adhesius per posar als banys per ajudar a mantenir-los més nets.
D'aquesta idea va sortir l'empresa No Salpiques, que després de gairebé un any al Programa Start-Up Catalonia s'ha convertit en l'empresa 'Peestikers', empresa de solucions per a les diferents problemàtiques relacionades amb el bany (deixar els bolquers, neteja de banys, etc.).
Sou un bon exemple que les bones idees surten també de l'observació de fets tan quotidians com anar al lavabo d'un bar.
Mai millor dit! (Riu)Tot gràcies a parar a esmorzar a un bar amb els lavabos bruts! I és que els homes, que en general ens costa apuntar bé, encara apuntem pitjor si l'entorn no és del tot net. Aquest adhesiu fa que la gent apunti millor, que els banys es mantinguin més nets i, a sobre, gràcies als diferents tipus de models pots posar una mica de color al bany.
Des que vau sortir d'aquell bar fins que va existir No Salpiques, quant de temps va passar?
Més d'un any! El primer que vàrem fer és anar al registre de patents per veure que no hi hagués res de semblant patentat. Després va venir tot el relatiu a la feina d'R+D. Ens va costar més d'un any arribar a trobar els materials adequats per fer l'adhesiu. No en teníem ni idea de la dificultat que presentava el que volíem fer: el material, les tintes i la forma d'imprimir havien de ser especials i tenien que poder aguantar la corrosió dels productes de neteja, la humitat del contacte directe amb l'aigua, no es podia deixar cola enganxada en el bany, etc.
Avui teniu un nou nom, una nova marca... preparats per obrir-vos al món?
L'empresa no es fa gran fins que l'equip no comença a pensar en gran i això és el que ens ha passat a nosaltres. No fa gaires mesos que vam aconseguir fer entrar un inversor que, a més de capitalista, va aportar el 'vestit' a 'No salpiques': disseny, imatge de marca, etc., i vam passar de tenir un producte (un adhesiu) a tenir una solució, una imatge, un mètode 'Peestikers'.
"L'empresa no es fa gran fins que l'equip no comença a pensar en gran i això és el que ens ha passat a nosaltres."
Què queda de No salpiques?
Peestikers és l'aprenentatge fet amb No Salpiques. Amb Peestikers hem dividit els productes en canals, edats i models. S'ha convertit en un concepte, ja no és un producte.
Aquest procés l'heu fet durant la vostra estada al programa Start-Up Catalonia. Què creieu que us ha aportat aquest programa?
Ens ha ajudat a professionalitzar les nostres idees. Destacaríem el nostre enriquiment com a persones i com a professionals. L'empresa ha fet un canvi, ha madurat, s'ha vestit com a empresa. No ho diem nosaltres, ens ho diuen els de fora. Sense anar més lluny, a la fira de Puericultura de Madrid (on ja vàrem estar l'any passat), les empreses han notat el canvi que hem fet, no només l'empresa amb el seu canvi d'imatge sinó també nosaltres a l'hora de presentar els productes. L'èxit que hem tingut ha estat impressionant!
Per últim, què li diríeu a una persona que, com a vosaltres, li ve una dia una idea de negoci al cap?
Que pensi bé la seva idea, que busqui l'ajuda de professionals i s'envolti de bones persones amb ganes d'ajudar-lo i que si realment creu en la seva idea o projecte que lluiti, que la porti fins al final. Però que tingui clar que el camí serà llarg i dur, i que passaran moments molt dolents i de molts dubtes.