Presentacions i altres materials
Les tendències de consum de vi i cava han variat en els últims anys, en part a causa de la crisi. Presentem estratègies enfocades a les empreses del sector per a resistir i consolidar el seu posicionament envers les noves tendències.
- VINS, CAVES I BEGUDES
- MATÈRIES PRIMERES I TRANSFORMACIÓ DEL METALL I ALTRES MATERIALS
- LOGÍSTICA, E-COMMERCE I DISTRIBUCIÓ
Com adaptar-se a les tendències de consum de vi i cava
Fonamentalment, aquests canvis en les tendències del consum comporten una sèrie de recomanacions per amdós sectors, tant pel que fa al vi i al cava com per a la indústria del suro.
Vitivinícola
- Preparar-se davant la modernització del distribuïdor: respondre al repte del canal discount, estar preparat.
- Per gestionar creixements futurs de grups de compra i estar al dia en logística i operacions, entre d'altres.
- Microsegmentar i explotar totes les oportunitats de negoci del mercat: atendre als micromercats.
- Enfocar-se als segments mes rendibles.
- Treure nous productes.
- Invertir proactivament en publicitat i revisar els formats i l'efectivitat dels mitjans empleats.
Suro
- Anticipar-se a les noves evolucions de producte.
- Innovar en tecnologia productiva.
- Mesurar en temps real la penetració dels taps alternatius.
- Defensar la posició en els mercats tradicionals i penetrar en mercats emergents.
- Influir en les decisions sobre tapament.
- Enfortir la marca 'suro' al segment mig-baix del vi.
- Revertir la 'mala premsa' generada pel TCA.
- Recuperar quota de mercat respecte als substitutius.
- Posicionar-se com a especialistes en 'tapament'.
- Evolucionar tècnicament el producte: oxidació, reducció, altres gustos.
- Aconseguir una relació de confiança amb els productors de vi.