Presentacions i altres materials
Les tendències de consum de vi i cava han variat en els últims anys, en part degut a la crisi. Presentem estratègies enfocades a les empreses del sector per a resistir i consolidar el seu posicionament envers les noves tendències.
- VINS, CAVES I BEGUDES
- MATÈRIES PRIMERES I TRANSFORMACIÓ DEL METALL I ALTRES MATERIALS
- LOGÍSTICA, E-COMMERCE I DISTRIBUCIÓ

Fonamentalment, aquests canvis en les tendències del consum comporten una sèrie de recomanacions per amdós sectors, tant pel que fa al vi i al cava com per a la indústria del suro.
Vitivinícola:
- Preparar-se davant la modernització del distribuïdor: respondre al repte del canal discount, estar preparat
- Per gestionar creixements futurs de grups de compra i estar al dia en logística i operacions, entre d'altres
- Microsegmentar i explotar totes les oportunitats del mercat: atendre als micromercats
- Enfocar-se als segments mes rendibles
- Treure nous productes
- Invertir proactivament en publicitat i revisar els formats i l'efectivitat dels mitjans empleats
Suro:
- Anticipar-se a les noves evolucions de producte
- Innovar en tecnologia productiva
- Mesurar en temps real la penetració dels taps alternatius
- Defensar la posició en els mercats tradicionals i penetrar en mercats emergents
- Influir en les decisions sobre tapament
- Enfortir la marca 'suro' al segment mig-baix del vi
- Revertir la 'mala premsa' generada pel TCA
- Recuperar quota de mercat respecte als substitutius
- Posicionar-se com a especialistes en 'tapament'
- Evolucionar tècnicament el producte: oxidació, reducció, altres gustos
- Aconseguir una relació de confiança amb els productors de vi