Què has de saber?
Aquestes subvencions, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea - Next Generation EU, tenen com a objectiu avançar i millorar en les competències digitals docents en l‘àmbit educatiu, subvencionant 3 línies d'actuacions diferenciades:
Línia 1 - Formació en competència digital docent. Projectes de formació per garantir l'adquisició de competències digitals dels docents.
Línia 2 - Llançadora d'innovació digital. Projectes d'innovació per donar suport a la transformació dels centres educatius mitjançant la competència digital docent.
Línia 3 - Trencant motlles. Projecte de comunicació i difusió per donar a conèixer el procés de transformació i digitalització dels centres educatius, i impulsar processos de creació de recursos i materials innovadors en l'àmbit digital.
Aquest tràmit només es pot fer per Internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit. Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la data de presentació serà la data en què es presenti la nova sol·licitud utilitzant el formulari específic que trobeu en aquest tràmit.
El termini per fer la sol·licitud és des de les 00.00 hores del 2 de març fins a les 23.59 hores del 29 de març de 2023.
Per a més informació de la subvenció i el tràmit, pots accedir als enllaços següents:
S'ha publicat la Resolució definitiva de les sol·licituds de la subvenció (23.8.2023).
A ens locals, entitats sense ànim de lucre, fundacions, empreses, agrupacions d'empreses, consorcis, organismes i entitats sectorials de qualsevol dimensió, jurídicament constituïdes. També les universitats de qualsevol titularitat (inclosos els grups de recerca i ICE) i centres de recerca.
- Presentació de la sol·licitud: des de les 00.00 hores del 2 de març de 2023 fins a les 23.59 hores 29 de març de 2023.
- Acceptació, al·legacions, reformulació o desistiment de la resolució provisional: 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta provisional de concessió.
- Detall d'activitats: en el termini d'un mes des de la publicació de la resolució definitiva.
- Justificació de la subvenció: del 23 de febrer al 30 de setembre de 2024.
S'ha de presentar documentació en diversos moments del procediment. Aquesta documentació està detallada en el pas corresponent, on trobaràs els documents emplenables.
- Presentació de la sol·licitud (pas 1)
- Acceptació, al·legacions, reformulació o desistiment de la resolució provisional (pas 3)
- Detall d'activitats (pas 3)
- Justificació de la subvenció (pas 4)
Complir els requisits que estableixen les bases 5 i 6 de l'Ordre EDU/5/2023, de 16 de gener, per la qual s'aproven les bases que han de regir la convocatòria de subvencions del Departament d'Educació per a l'Impuls digital a l'educació en el marc del component 19 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea - Next Generation EU.
No s'han de pagar taxes per a aquest tràmit.
Pots consultar l'estat de les teves gestions:
- a l'Estat de les meves gestions
- al telèfon 012
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
Per emplenar el formulari de sol·licitud, pots seguir les instruccions que es detallen en el document Instruccions per emplenar i tramitar el formulari de sol·licitud.
Terminis
Del 02/03/2023 al 29/03/2023Per emplenar el formulari de sol·licitud, pots seguir les instruccions que es detallen en el document Instruccions per emplenar i tramitar el formulari de sol·licitud.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Memòria descriptiva inicial del projecte (línia 1). Annex a la memòria descriptiva (sublínia 1.1 i sublínia 1.2)
- Memòria descriptiva inicial del projecte (línia 2). Annex a la memòria descriptiva (línia 2)
- Memòria descriptiva inicial del projecte (línia 3)
- Relació d'activitats amb indicadors de previsió
- Pressupost del projecte
- Cartes de compromís dels centres proposats (línia 2)
- Estatuts de la persona jurídica sol·licitant
- Poders de representació, si escau.
- Acord del ple o certificació de l'acord de l'òrgan competent per a l'aprovació del projecte i de la sol·licitud de subvenció, només en cas d'administracions públiques.
- Documentació acreditativa de la prerrogativa especial, en el cas que s'hagi negociat una pròrroga, un ajornament, una moratòria o qualsevol altra condició especial dels deutes amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'Agencia Tributària de Catalunya o la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Les memòries descriptives han estat esmenades. S'ha ampliat la visualització de l'espai emplenable. (27.3.2023)
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan rebré la resposta de l'Administració?
Quan rebré la resposta de l'Administració?
Un cop valorades les sol·licituds es publicarà una proposta de resolució provisional condicionada a l'aportació de documentació (veure pas 3).
La resolució definitiva es publicarà en el termini màxim de quatre mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria al DOGC.
Si transcorregut aquest termini no s'ha produït la resolució expressa, s'entendrà que la sol·licitud es desestima, per silenci administratiu.
Com rebré la resposta?
Tant la proposta de resolució provisional com la resolució definitiva es notificarà mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Puc presentar un recurs si no estic d'acord amb la resolució?
Sí, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució pots presentar un recurs de reposició davant la persona titular del Departament d'Educació.
La resolucions provisionals i definitives del procediment es notifiquen a les entitats interessades mitjançant la seva publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya:
- Resolució definitiva de les sol·licituds de la subvenció (23.8.2023).
- Resolució definitiva d'inadmissió i desistiment de les sol·licituds de la subvenció (26.7.2023).
- Proposta de resolució provisional de concessió de la subvenció (23.6.2023).
-
Tercer pas
Aportar documentació
Al formulari d'aportació de documentació de la subvenció, s'ha d'indicar el número d'expedient assignat a la sol·licitud.
Al formulari d'aportació de documentació de la subvenció, s'ha d'indicar el número d'expedient assignat a la sol·licitud.
Documentació que s'ha de presentar:
- Dins del termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta provisional de concessió:
- Document d'acceptació, al·legacions, reformulació o desistiment.
En cas d'acceptació i/o reformulació del projecte, també caldrà presentar la documentació següent: - Declaració d'absència de conflicte d'interès (DACI). Per a entitats beneficiàries.
- Compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR). Per a entitats beneficiàries.
- Declaració responsable del compliment del principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient. Principi DNSH. Per a entitats beneficiàries.
- Declaració responsable de les retribucions dels òrgans de direcció o administració, en el cas de imports de subvenció superiors a 10.000 euros.
- Certificació emesa per una auditoria inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Compte per acreditar que es compleixen els terminis de pagament de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, en el cas de societats que no puguin presentar el compte de pèrdues i guanys abreujat (subvenció d'import superior a 30.000 euros).
En cas de reformulació del projecte, també caldrà presentar: - Reformulació del pressupost.
- Reformulació de la relació d'activitats.
- Document d'acceptació, al·legacions, reformulació o desistiment.
- En el termini màxim d'un mes des de la publicació de la resolució definitiva, cal presentar:
- Detall de les activitats de formació (excepte la sublínia 1.3).
- Detall de les activitats de formació (excepte la sublínia 1.3).
- Altra documentació que es pot aportar en qualsevol moment del procediment:
- Declaració d'absència de conflicte d'interès (DACI). Per a contractistes i subcontractistes.
- Declaració responsable sobre la gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR).
- Contracte de subcontractació.
- Informe de modificació o renúncia de la subvenció.
-
Procediment de revocació
Una vegada acabat el termini de justificació, en el cas que es detecti incompliment de les condicions estipulades en la concessió o la no justificació de despeses per part del beneficiari, l'òrgan concedent, d'acord amb el que s'estableix a l'article 50 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, ha d'iniciar el procediment de revocació segons estableix la base reguladora 24 de l'Annex 1 de l'Ordre EDU/5/2023, de 16 de gener.- Notificació de resolució d'inici de revocació
- Termini per presentar les al·legacions
Fins a 10 dies hàbils a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació d'inici del procés de revocació i/o del dret de tràmit de vista i audiència. - Via per presentar les al·legacions
Les al·legacions es poden presentar via aportació de documentació en aquest mateix pas 3 del tràmit, i a l'extranet de les administracions públiques catalanes EACAT (https://www.eacat.cat), en el cas de les administracions locals i organismes o entitats que en depenguin. - Quina documentació cal aportar
- Document amb les al·legacions oportunes i la relació de documentació que s'adjunta per justificar adequadament la concessió atorgada en aquesta convocatòria de subvencions, signat pel representant legal.
- Documentació requerida per a la justificació, segons el cas, degudament signada quan calgui.
- Termini per presentar les al·legacions
- Revisió de les al·legacions (si n'hi ha)
- Notificació a l'entitat que pot exercir el seu dret de tràmit de vista i audiència
Es notifica a l'entitat el resultat de la revisió de les al·legacions i se li dona 10 dies hàbils perquè pugui presentar les al·legacions oportunes (veure apartats a, b. i c.). - Notificació de la resolució que posa fi al procediment de revocació
Es notifica una còpia autèntica a l'entitat. Si no hi ha hagut al·legacions, es resol en els mateixos termes que la resolució d'inici de revocació. Aquesta resolució posa fi a la via administrativa.
- Notificació de resolució d'inici de revocació
- Dins del termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta provisional de concessió:
-
Quart pas
Justificar la subvenció
El termini per justificar la subvenció és de 60 dies a comptar des de l'endemà de la finalització de l'activitat subvencionada. No obstant això, totes les activitats han d'estar degudament [...]
Terminis
Del 23/02/2024 al 30/09/2024El termini per justificar la subvenció és de 60 dies a comptar des de l'endemà de la finalització de l'activitat subvencionada. No obstant això, totes les activitats han d'estar degudament justificades, com a màxim, el 30 de setembre de 2024.
Al formulari de justificació de la subvenció s'ha d'indicar el número d'expedient assignat en la sol·licitud.
La documentació de la justificació de la subvenció està publicada a la base reguladora 21 de l'Ordre EDU/5/2023 de 16 de gener, que regula aquesta subvenció.
Documentació que s'ha d'annexar al formulari de justificació
Línia 1
- Memòria explicativa L1, segons model normalitzat.
- Memòria econòmica, segons model normalitzat.
- Relació d'activitats amb indicadors, en el cas de les sublínies 1.1 i 1.2, segons model normalitzat.
- Relació de docents participants, en el cas de la subínia 1.3, segons model normalitzat.
- Dades dels perceptors/ores finals, segons model normalitzat.
- Acta d'assistència generada per l'aplicació GTAF (excepte la sublínia 1.3), signada per la persona formadora de l'activitat.
- Fitxa tècnica on es detalli tot el maquinari que s'ha adquirit o llogat.
- Les declaracions responsables que preveu l'Annex IV de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), tots els perceptors finals de la subvenció (entitats beneficiàries, contractistes i subcontractistes), segons els models normalitzats:
Línies 2 i 3
Per als beneficiaris inclosos en les lletres b, c, d, e i f de la base 4.1 de l'Ordre EDU/5/2023, de 16 de gener.
- Informe d'auditoria
- Compte justificatiu (document Excel que es descarrega del propi formulari).
- Memòria explicativa L2, segons model normalitzat.
- Memòria explicativa L3, segons model normalitzat.
- Memòria econòmica abreujada, segons el model normalitzat.
- Liquidació de pressupost, segons model normalitzat.
- Relació d'activitats amb indicadors, segons model normalitzat.
- Dades dels perceptors/ores finals, segons model normalitzat.
- Acta d'assistència generada per l'aplicació GTAF, en aquelles activitats que siguin de formació i susceptibles de certificació, signada per la persona formadora de l'activitat.
- Declaració responsable de règim de l'IVA, segons model normalitzat.
- Fitxa tècnica on es detalli tot el maquinari que s'ha adquirit o llogat.
- Les declaracions responsables que preveu l'Annex IV de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), tots els perceptors finals de la subvenció (entitats beneficiàries, contractistes i subcontractistes), segons els models normalitzats:
Línies 2 i 3 – Ens locals i administracions públiques
Per als beneficiaris inclosos en la lletra a de la base 4.1 de l'Ordre EDU/5/2023, de 16 de gener.
- Memòria explicativa L2, segons model normalitzat.
- Memòria explicativa L3, segons model normalitzat.
- Declaració responsable, signada per la persona titular de la Intervenció o de la Secretaria-Intervenció, segons model normalitzat.
- Relació d'activitats amb indicadors, segons model normalitzat.
- Dades dels perceptors/ores finals, segons model normalitzat.
- Acta d'assistència generada per l'aplicació GTAF, en aquelles activitats que siguin de formació i susceptibles de certificació, signada per la persona formadora de l'activitat.
- Declaració responsable de règim de l'IVA, segons model normalitzat.
- Fitxa tècnica on es detalli tot el maquinari que s'ha adquirit o llogat.
- Les declaracions responsables que preveu l'Annex IV de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), tots els perceptors finals de la subvenció (entitats beneficiàries, contractistes i subcontractistes), segons els models normalitzats:
