• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Cambodja

El tèxtil, pilar principal de l'economia cambodjana

Cambodja viu un període de creixement econòmic basat en el sector tèxtil, el turisme, la construcció i l'agricultura. Una gran quantitat de marques de roba occidentals tenen els seus centres de producció al país, cosa la qual contribueix al fet que el sector tèxtil sumi el 20 % del PIB.

Oportunitats de negoci a Cambodja, al sud-est asiàtic i a Oceania

Salut i equipaments mèdics

Singapur

Salut i equipaments mèdics


Tecnologies mèdiques a Singapur

Hi ha hagut una forta expansió asiàtica dels principals grups mèdics i Singapur actua com a porta d'entrada a Àsia per aquest sector.

Més de 60 multinacionals de MedTech tenen establiments a Singapur, 25 de les quals amb centre d’R+D al país. Addicionalment, Singapur fa d'incubadora per a startups en tecnologies mèdiques que primer desenvolupen el seu negoci localment i, a posteriori, s'expandeixen per la regió. Hi ha un interès particular en tecnologies d’ajuda, analítica i robòtica per a la població d'edat avançada

Altres indústries del transport

Austràlia

Altres indústries del transport


Serveis de transport públics: metro lleuger, metro i tren de rodalies

El 85% de la població australiana viu concentrada en les ciutats, que tenen un diàmetre extens amb nuclis de negocis que concentren l'activitat econòmica i financera.

La població viu en barris residencials i requereixen de mitjà de transport diari per arribar als districtes de negocis. L'encariment de la benzina, els elevats preus de l'aparcament, els grans col·lapses de circulació i la creixent consciència social en favor del medi ambient han portat les metròpolis a desenvolupar plans de mobilitat interurbana ambiciosos que inclouen el desenvolupament d'infraestructures com el metro de Sydney i Melbourne, el desenvolupament del metro lleuger en les ciutats mitjanes i també a Sydney, així com les millores en els trens de rodalies.

Logística, e-commerce i distribució

Indonèsia

Logística, e-commerce i distribució


E-commerce a Indonèsia

Segons la consultora McKinsey, el comerç electrònic a Indonèsia passarà dels 8.000 milions d'USD el 2017 a 65.000 el 2022.

Des de l'inici de les estimacions el 2015, el volum de compra en línia s'ha duplicat anualment. Tot i així, només un 15 % de la població realitzava compres en línia el 2018. Amb el progressiu creixement de les rendes i de l'ús d'Internet per capita, les previsions de l'evolució de l'e-commerce són de fort creixement. Hi contribueix la dificultat logística del país: amb més de 13.000 illes, la compra per Internet facilita als consumidors l'accés a productes que altrament resultarien massa cars en botiga física o directament no es podrien trobar.

Paper, cartró i packaging

Indonèsia

Tailàndia

Paper, cartró i packaging


Packaging i tractament dels aliments

Indonèsia és el quart país més gran del món, amb població jove, urbanització ràpida i canvis de costums. Tailàndia és un dels principals exportadors mundials d'agroproductes.

Una conseqüència directa d'aquesta evolució és el canvi d'hàbits en alimentació, en particular l'augment del consum d'aliments empaquetats per al seu consum ràpid. S'estima que de 101.000 milions d'unitats el 2016, el país passarà a produir-ne 130.000 milions el 2020, un creixement acumulatiu anual del 5,2 %. El mercat domèstic de Tailàndia és més petit. No obstant això, el país ho compensa amb escreix perquè és un dels principals exportadors internacionals del sector de l'alimentació, sobretot en productes poc elaborats (arròs, tonyina, marisc, pinya i pollastre), però també en productes elaborats i precuinats

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Cambodja: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial