• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Cambodja

El tèxtil, pilar principal de l'economia cambodjana

Cambodja viu un període de creixement econòmic basat en el sector tèxtil, el turisme, la construcció i l'agricultura. Una gran quantitat de marques de roba occidentals tenen els seus centres de producció al país, cosa la qual contribueix al fet que el sector tèxtil sumi el 20 % del PIB.

Oportunitats de negoci a Cambodja, al sud-est asiàtic i a Oceania

Alimentació

Nova Zelanda

Alimentació


Indústria Alimentària

La indústria alimentària representa el 54% del total d'exportacions del país. Aquesta indústria necessita maquinària i productes complementaris per créixer.

Nova Zelanda té una llarga història en la producció i exportació d'aliments i begudes. Les empreses del sector agrifood de Nova Zelanda treballen en els subsectors làctic, el subsector càrnic (vedella i xai), el subsector pesca (marisc i piscifactories de peix), el subsector fruita (poma i kiwi) i el subsector vinícola. La indústria agrícola i ramadera, juntament amb la indústria alimentària i vinícola, són un dels sectors econòmics més importants de l'economia neozelandesa i requereixen de maquinària i suplements per poder-se desenvolupar.

Logística, e-commerce i distribució

Austràlia

Logística, e-commerce i distribució


La logística és clau per a l'economia australiana

A causa de la seva localització, l'eficiència de la indústria logística d'Austràlia és vital per a la productivitat i el benestar del país.

La competitivitat econòmica del país està estretament relacionada amb la qualitat de les infraestructures: ports, vies de ferrocarril, carreteres i aeroports que enllacen i transporten béns i serveis australians als mercats nacionals i estrangers, i viceversa. Totes les indústries del país necessiten en més o menys mesura de serveis logístics i, en concret, és un element clau per a tres de les quatre principals indústries del país: mineria, construcció i fabricació. En els pròxims anys, Austràlia s'enfrontarà a diversos reptes, inclosos el creixement de la població, l'augment de la demanda interna i externa de productes, i els canvis tecnològics que presenten noves oportunitats per a les empreses del sector.

Moble i hàbitat

Malàisia

Moble i hàbitat


Noves tendències cap a la sostenibilitat i el disseny

El sector del moble i hàbitat està molt desenvolupat a Malàisia, continua creixent a través de la innovació i és un referent a escala mundial.

El sector s'ha caracteritzat sempre per l’ús de la fusta com a material principal, tot i que actualment hi ha un gir cap a la recerca de nous materials i nous processos. El Govern de Malàisia està compromès a potenciar el sector en col·laboració amb el sector privat, per així assegurar un creixement continuat i sostenible. D’aquesta aposta n'emergeixen noves tendències, com l’ús de processos més sostenibles, materials diversos i reciclables i la innovació en el disseny. Existeix una forta demanda de perfil divers, tant de compradors que prioritzen criteris d’utilitat, com d’aquells que busquen valor afegit en l’estètica.

Economia circular

Singapur

Economia circular


Urgència en el tractament de residus a Singapur

La quantitat de residus sòlids generats a Singapur va passar de 1.260 tones/dia el 1970 a 8.443 tones/dia el 2017 i es preveu que segueixi augmentant.

Tot i disposar dels sistemes més avançats de la regió, tant la recollida com el tractament dels residus segueixen essent camps d'actuació crítics per al govern del país. S’espera que el darrer abocador disponible del país, a Semakau, arribi al seu límit el 2035, una dècada abans del que inicialment s'havia projectat. L'agència nacional del medi ambient busca col·laboracions amb la indústria per a la recollida lateral de contenidors, sistemes pneumàtics de recollida o sistemes de reciclatge de plàstics, residus orgànics i e-residus (residus electrònics).

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Cambodja: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial