ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Laos

Una economia asiàtica en creixement veloç

El creixement econòmic de Laos ha estat un dels més ràpids de l'Àsia, a ritmes del 8 % anual durant l'última dècada. L'explotació de recursos naturals, la mineria i l'energia hidroelèctrica són la base principal del país. El Govern implementa mesures per a l'atracció d'inversió estrangera i ha posat en marxa zones econòmiques especials que es beneficien d'incentius fiscals.

Activitats i missions sobre Laos, el sud-est asiàtic i Oceania

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci a Laos, al sud-est asiàtic i a Oceania

Energia i recursos

Laos

Energia i recursos


Laos aspira a exportar energia elèctrica als seus veïns

El sector de l'energia ha actualitzat les seves capacitats instal·lades i generadores amb la finalització d'una gran quantitat de noves centrals elèctriques en els últims anys. La major part de la inversió prové d'empreses estrangeres.

El sector energètic va marcar augmentar la capacitat instal·lada a uns 9.152,9 MW el 2019. Fins al moment, Laos té 57 plantes que inclouen 49 centrals hidroelèctriques, una central de lignit, cinc plantes solars i dues plantes que generen electricitat a partir de residus, de les quals 10 són responsabilitat de l'empresa estatal Électricité du Laos (EDL), altres 10 projectes pertanyen a EDL-Generation Public Company (EDL-GEN) i els 37 projectes restants pertanyen a productors d'energia independents (IPP). Dels 33.487 milions de kWh esperats el 2019, té com a objectiu exportar uns 25.625 milions de kWh a mercats d'exportació com Tailàndia, el Vietnam, Malàisia, Cambodja i Birmània.

Big data, intel·ligència artificial i internet of things

Indonèsia

Big data, intel·ligència artificial i internet of things


El Govern llança l'estratègia de desenvolupament 2020-2045 per a la IA

El Govern ha introduït una estratègia nacional per desenvolupar la intel·ligència artificial (IA). L'agost del 2020, Jakarta ha publicat un projecte que guiarà Indonèsia en el desenvolupament de la IA.

El pla de desenvolupament consisteix a preveure la IA per donar suport a cinc sectors industrials principals: salut (per a un millor servei sanitari), educació (educació en línia i I+D), reforma burocràtica (solució a la desigualtat en els serveis governamentals), seguretat alimentària (manteniment de l'estabilitat de l'oferta i la demanda d'aliments) i ciutats intel·ligents (urbanització intel·ligent).

TIC i transformació digital

Malàisia

TIC i transformació digital


Malàisia recolza el desenvolupament de l'economia digital i l'e-commerce

Entre el 2010 i el 2016, l'economia digital de Malàisia va créixer un 9% de mitjana, i s'esperava (abans de la COVID-19) que arribés al 20% del PIB nacional el 2020. Un terç del valor prové del comerç electrònic.

Malàisia ha realitzat importants esforços per promoure l'emprenedoria digital. Institucions com la Malaysia Digital Economy Corporation, Malaysian Global Innovation i Creativity Centre and Cradle s'han establert per atraure inversions, aportar incentius i facilitar el finançament i la formació per a start-ups. S'espera que l'economia digital sigui el nou motor de desenvolupament del país amb la creació, entre d'altres, d'una zona de lliure comerç digital. El gegant del comerç electrònic Alibaba hi ha establert un macrohub logístic i de computació al núvol i serveis financers electrònics.

TIC i transformació digital

Indonèsia

TIC i transformació digital


L'economia en auge a Indonèsia dibuixa el camí per aprofitar les fintech

Amb una inversió en infraestructura de 500.000 milions de USD prevista per als pròxims cinc anys, l'aparició de nous mercats del sector de fintech a Indonèsia emprendrà un nou camí. E-wallet, préstec en línia, tecnologia financera, SAAS, GoPay i OVO

Indonèsia, classificada com la 4a economia en telèfons intel·ligents més gran del món, ha registrat un augment del 209,8% (2900 milions de USD) en transaccions d'e-wallet a finals del 2018 respecte al 2017, quan només es van registrar 943 milions de USD. Els pagaments mòbils són ara una gran part de les transaccions diàries tant online com offline.
El 2014, el llançament del National Non-Cash Movement també va fomentar gradualment una societat menys rendible, fet que va impulsar un nombre creixent d'actors; actualment existeixen 37 mètodes de pagament locals a Indonèsia amb quatre actors principals: OVO, GoPay, Dana i LinkAja.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Sud-est asiàtic i Oceania: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial