La transformació del sector de l’educació a Catalunya: impuls de les tecnologies digitals
El sector de l’educació a Catalunya, sota la denominació d'edutech, engloba el conjunt d'empreses i actors que ofereixen solucions tecnològiques per transformar i millorar l'ensenyament, l'aprenentatge i la gestió educativa.
Les integracions de les tecnologies digitals són el pilar d'aquesta evolució, amb un abast que va des del desenvolupament de noves metodologies d'aprenentatge fins a l'aplicació d'eines innovadores.
El mercat global de tecnologia educativa ha mostrat un creixement significatiu, amb una previsió d'assolir els 835.715 M€ el 2032. Aquest dinamisme és degut a l'increment de la demanda d'oferta digital i a la consolidació de noves metodologies. A Catalunya, les empreses del sector s'especialitzen en plataformes de gestió (integrals i d'aprenentatge), proveïdors de continguts (tradicionals i digitals), programari de suport i consultories de transformació digital.
Innovació educativa a Catalunya i el rol de la tecnologia educativa
La innovació educativa a Catalunya es materialitza a través de l'adopció creixent de les noves tecnologies. Aquestes tecnologies educatives a Catalunya estan transformant la manera d'ensenyar i aprendre, fent-ho més immersiu, personalitzat i eficient.
Les solucions edutech estan orientades a oferir continguts i eines innovadores tant per a centres educatius com per a empreses i usuaris individuals. Les empreses del sector integrem eines de gestió i seguiment de l'estudiant a les seves solucions, i algunes fins i tot proveeixen infraestructures i equipament com a part dels serveis de transformació digital. L'impacte d'aquesta innovació es veu reflectit en la millora de les dades d'ocupació i facturació del sector a Catalunya.
La formació professional a Catalunya i les oportunitats futures
La formació professional a Catalunya és un àmbit que també es beneficia de la innovació educativa de Catalunya i les tecnologies edutech. La digitalització no només facilita l'accés a nous models d'aprenentatge, sinó que també permet una major adaptació als canvis del mercat laboral.
A Catalunya, esdeveniments com l'ITWorldEdu actuen com a punt de trobada clau per a professionals de la tecnologia educativa, fomentant la col·laboració i la identificació de noves oportunitats.
A més, el sector edutech a Catalunya atrau inversió estrangera directa, amb Barcelona posicionant-se com un hub de startups edutech a Europa. Aquest dinamisme, juntament amb l'adaptació constant a les tendències globals (com l'aprenentatge immersiu, la gamificació o la intel·ligència artificial aplicada a l'educació), posiciona el sector de l’educació a Catalunya per a un creixement continuat i un impacte significatiu en la formació professional a Catalunya i en la societat en general.
Colòmbia és un país jove amb una edat mitja de 31 anys: el 39,65 % de la seva població (2018: 48,2 milions) se situa per sota dels 24 anys. Hi ha una alta demanda en el sector educatiu, cobert principalment pel sector privat.
Desplegar més opcions de Joventut + Tecnologia (Sector privat + Innovació) = OportunitatAl voltant de 20 mil estudiants de Colòmbia surten per estudiar un postgrau degut a l'escassa oferta específica local, als alts costos i/o al prestigi que significa estudiar a l’estranger. Hi ha oportunitats de negoci clares per a proveïdors de serveis en tecnologia i productes innovadors en educació tant primària, secundària com universitària. Així mateix, es requereix ampliar formació continuada específica en diferents àmbits (IA, Robòtica, BigData, Logística). A més, es mantenen oportunitats de negoci per a aliances entre entitats de formació.
Amagar més opcions de Joventut + Tecnologia (Sector privat + Innovació) = Oportunitat