Articles i altres publicacions
Alemanya i els Estats Units tenen mercats proclius al consum de vins i productes gurmet. Els seus consumidors valoren els productes d'alta qualitat, la qual cosa constitueix una oportunitat de negoci per a les empreses catalanes del sector. ACCIÓ posa a la seva disposició plataformes comercials per facilitar-los l'entrada en aquests mercats.

El sector del gurmet i del vi: oportunitats als Estats Units i Alemanya
Alemanya, qualitat i preu competitiu
El consumidor alemany cerca productes de qualitat però és molt sensible als preus. Per tant, el repte per a les empreses que vulguin fer-hi negoci és oferir un preu atractiu combinat amb qualitat, frescor i servei. El consumidor alemany valora qualitat, sostenibilitat –és el principal mercat de productes ecològics d’Europa- i comoditat –hi ha interès també per plats preparats i precuinats-.
Amb tot, el consum de productes de luxe creix, i ho fa més del que ho fa la producció nacionals, que no cobreix la demanda i fa que la quota d’importació també s’incrementi. Així, aquest mercat presenta grans oportunitats de negoci per aquells productes de molt alta qualitat que poden oferir una història individual respecte a mètodes de producció, personalitat del fabricant, presentació del producte, qualitat originalitat, sabor i atracció internacional. Pel que fa als vins, Alemanya és el país que més vi importa del món i és el quart mercat de vins del món.
Serveis que ofereix ACCIÓ:
- Plataforma del vi 2013: Promoció comercial d’un grup de bodegues al mercat alemany durant un any a través d’un Country Manager responsable del projecte del Centre de Promoció de Negocis d’ACCIÓ a Berlín.
- El Club Gurmet-Ecològic: Ofereix a les empreses catalanes la possibilitat d'introduir o consolidar la seva presència en el mercat alemany a través d’un assessorament personalitzat que determinarà l’estratègia de comercialització més adequada i la identificació dels importadors/distribuïdors més idonis per cadascun dels productes presentats.
Estats Units, un mercat en ple creixement
El mercat dels productes gurmet als Estats Units ha crescut sensiblement els últims anys. El seu principal canal de distribució és el minorista, i el perfil dels compradors que gasten més diners en aquests aliments estan entre els 25-35 anys, amb ingressos superiors a 100.000 dòlars i educació universitària. Tot i que la compra d’aquests productes continua sent feta per ocasions especials, la preocupació per la salut fa que la compra dels productes orgànics i ecològics sigui cada cop més habitual. En el cas dels Estats Units, els productes d’alimentació han d’adaptar-se als requeriments administratius, sanitaris i fitosanitaris dels Estats Units.
Pel que fa al vi, aquest mercat als EUA ha experimentat un creixement ininterromput durant els últims 17 anys. Des de l’any 2007 els americans consumeixen més vi negre que vi blanc, i el 80% de les ventes de vi es realitzen a través de cadenes d’alimentació i ventes especialitzades.
Serveis que ofereix ACCIÓ:
- Catalan Gourmet USA: Aquest servei va dirigit principalment a empreses d'alimentació gurmet amb productes d'alta qualitat, orgànics, ecològics, naturals, gluten free, per a diabètics, etc.
- Catalan Wines USA: és una solució tant logística com de promoció i cerca de canals comercials. La fórmula permet apropar el producte al mercat per tal de fer-lo més atractiu a potencials distribuïdors americans, ja que es fa una cerca activa de potencials importadors, prescriptors i retailers. Aquest servei va dirigit a cellers de vins i caves que vulguin introduir els seus productes al mercat dels EUA o cellers que ja hi estiguin treballant i que vulguin ampliar o consolidar-hi la seva presència.