Casos d'empresa Pervasive Technologies
La startup Pervasive Technologies, fundada el 2016, aplica la intel·ligència artificial en l’anàlisi d’imatges i vídeos per millorar la presa de decisions del sector industrial i retail. Una empresa que no ha deixat de créixer d'ençà dels seus inicis.
Pervasive Technologies es dedica a la construcció i comercialització de productes i solucions basades en intel·ligència artificial i aplicades en l’anàlisi d’imatges i vídeos per empreses del sector industrial i retail. “L’objectiu és treure valor al contingut de les imatges mitjançant les noves tecnologies”, explica el cofundador i CSO de l’empresa, Jordi Gil.
Per fer-ho possible, l’empresa disposa de la seva pròpia plataforma com a servei al núvol, Heureka AI Vision Cloud i de la monitorització de dispositius com a plataformes IoT. Unes eines que a través de la intel·ligència artificial permeten automatitzar l’anàlisi i el processament de les imatges a partir de l’ús de qualsevol càmera.
Per un costat, Pervasive Technologies aporta solucions en l’àmbit industrial amb l’objectiu d’ajudar en la presa de decisions a través del processament de les imatges. Una d’aquestes solucions és en el camp de la identificació d’equips de protecció individual per garantir la seguretat dels treballadors en una planta. “A partir de la captura d’una càmera, la plataforma analitza que el treballador porti els equipaments necessaris i, si és així, els deixa passar”, explica Gil.
A banda d’aquesta aplicació, el seu software també es pot aplicar en la classificació d’objectes o en el tràfic de vehicles, entre molts d’altres. “Aquesta solució ens permet monitoritzar i fer seguiment dels vehicles que estan passant per un punt concret i diferenciar-los en funció de la velocitat, la mida, el tipus de vehicle o el nombre de persones que hi ha a l’interior”, apunta.
Intel·ligència artificial al sector retail
A banda del sector industrial, la plataforma de Pervasive Technologies també aporta solucions al sector retail. Entre d’altres, una d’aquestes aplicacions és en fabricants de productes de gran consum presents als grans supermercats. “El fabricant s’ha de preocupar que els seus productes estiguin als lineals d’acord amb el contracte amb l’establiment. Capturant imatges i pujant-les a la nostra plataforma, les imatges es processen i permet identificar els productes de forma automàtica”, diu Gil.
Per altra banda, en el mateix sector retail, també treballen en l’anàlisi automàtica de les imatges per conèixer el tipus de persones que entren i surten d’un establiment -en termes de gènere o edat-, en la identificació de cues a les caixes de pagament o els moviments dels clients. Tot plegat amb l’objectiu de millorar l’organització, els procediments i la presa de decisions a través de les càmeres fixes que ja existeixen a les botigues.
Un creixement anual de doble dígit
Pervasive Technologies va ser fundada a finals de l’any 2016 per dos socis i des de llavors només ha fet que créixer. Actualment ja són un equip de 14 treballadors (format per tres socis) i facturen prop de 500.000 euros, un augment considerable tenint en compte els 3.000 euros facturats el 2016. "Som una startup atípica. Vam començar de zero i sense ajudes econòmiques. Ens vam autofinançar i hem crescut a partir de les vendes de les llicències i l'execució dels projectes", reconeix.
En aquest sentit, volen seguir augmentant la seva cartera de clients i el nombre de partners per comercialitzar les seves solucions a nivell nacional i internacional. L'empresa, a més, també està immersa en la cerca de finançament per créixer i "estendre la plataforma de manera més ràpida i posicionar-la en un mercat global”.
Descobreix les 15 startups que haguessis conegut al 4YFN 2020 de la mà d'ACCIÓ i els casos de les empreses Sokjo i Aimentia.