Idees d'experts Pep Marés
Artinpocket és una startup de l'acceleradora de Girona que posa l'art al teu abast. Es tracta d'una plataforma d'art que aglutina la promoció d'artistes a través d'un canal directe de compra i venda d'obres.
1. D'on sorgeix la idea de crear una comunitat entorn de l'art?
Doncs fent el típic que es fa quan valides un model de negoci: A partir de converses mantingudes amb Jordi Mitjà i un grup d'amics relacionats amb el món de l'art es va fer palesa la necessitat de crear una eina i/o plataforma per promocionar els artistes i les seves obres, en definitiva un espai de trobada entre l'artista i l'usuari.
2. Un marketplace per als artistes?
Més o menys. Tanmateix, volem que esdevingui una eina de promoció per a l'artista on pugui impulsar i exposar la seva obra, que li permeti la seva venda directa i que, a partir d'Artinpocket, pugui gestionar les seves comunitats virtuals (Facebook, Twitter, Pinterest, etc. ). D'altra banda, Artinpocket ha de ser un referent per a tots els amants de l'art com ho és avui en dia Spotify per a la música.
3. De tots els socis, quants sou artistes?
Dos, Jordi Mitjà i Mavi Carberol, que posen les bases al projecte. Jo hi aporto la visió més comercial, ja que vinc de l'àmbit de la gestió i la comunicació cultural. L'altre soci, Ramon Gil, no havia tingut cap mena de relació professional amb l'art. Tot i que això també crec que és important, perquè ens aporta la visió més pràctica que romàntica d'una persona no vinculada a l'art.
"Treballem per donar serveis complementaris als usuaris"
4. Com us repartiu la feina, entre els membres de l'equip?
Els artistes (Mavi i Jordi) tenen el contacte directe amb els artistes i són els que marquen la línia d'obres exposades a la plataforma. Es pot dir que són els que estableixen la línia editorial. Ramon s'ocupa de buscar solucions tecnològiques a les nostres demandes i és el responsable de tot el desenvolupament de la plataforma. I jo m'ocupo de la gestió administrativa, de buscar el finançament i de les tasques comercials i de màrqueting de l'empresa.
5. Com ho feu per captar nous artistes i que exposin en el vostre portal?
Ara que encara estem en una fase una mica inicial, nosaltres mateixos cerquem els artistes per Internet i ens adrecem a entitats, agrupacions i centres d'exposició. Però, de mica en mica, ja comencem a rebre peticions dels artistes mateixos que coneixen el projecte i ens demanen poder participar-hi.
6. Els artistes us demanen que incorporeu coses a la plataforma per al seu interès? O no ha variat gaire el vostre model de megoci respecte a la vostra idea inicial?
Els artistes ens posen la vida molt fàcil! (Riu). La veritat és que no hem variat gaire respecte al plantejament inicial que teníem: seguim cobrant un tant per cent de l'obra venuda i treballem per donar serveis complementaris als usuaris. Això últim ens permetrà obrir la segona línia de negoci prevista: els usuaris Premium. El que sí que ha canviat és el tipus d'art que hem incorporat: l'art digital, ja que creiem que serà un producte de gran consum en un futur no gaire llunyà.
7. En què es diferencia l'art digital de l'art convencional?
Aquest art convencional que tu dius és el que s'anomena art analògic i el podríem definir com aquell que està fet amb les tècniques tradicionals (pintura, collage, etc.); és l'art que es pot tocar destinat a ser penjat en una paret per contemplar-lo i gaudir-lo. L'art digital, en canvi, és aquell que fa servir eines i tecnologia digital i que està pensat per ser consumit en entorns digitals com ara tauletes, SmartTV o Smartphones.
8. Últimament esteu sortint a molts mitjans (TVE, Expansion, Esquire, ... És important per vosaltres la promoció a traves d'aquests canals?
Poques vegades la cultura és noticia i menys un projecte com el nostre. Només per això ja estem molt contents! A més ens ajuda a posicionar-nos enfront la competència i a crear marca, que és important.
9. Qui us coneix en parla molt bé de vosaltres. Us desitgem tota la sort del món!
Va bé saber-ho! És important tenir sort a la vida, però sóc dels que es pensa que la sort també es treballa. I en això estem. Start-up Catalonia ens ajuda a treballar-la!
Serveis relacionats
Pàgines relacionades
- Indústria 4.0 i tecnologies del futur
- Logística, e-commerce i distribució
- Sector audiovisual
- Sector de l'educació, formació i serveis editorials
- Sector del moble i hàbitat
- Sector del tèxtil i la moda
- Sector del turisme, la cultura, l'oci, els esports i la restauració
- Sector dels videojocs
- Smart Cities
- TIC i transformació digital