Presentacions i altres materials
Aquest material inclou presentacions que descriuen, per una banda, les oportunitats de negoci per al sectors del Tèxtil i la Moda a l'Índia i la Xina i com els serveis d'ACCIÓ poden ajudar a l'empresa catalana a entrar a aquest mercat.
Per altra banda, exposen l'experiència de Punto Blanco, que ha iniciat la seva internacionalització a la Xina i presenten la plataforma que li ho ha facilitat.
Idees Força
La moda representa el 42% d’importació i el 10% d’exportació de productes catalans a l’Índia, i es consolida així com un dels tres sectors més internacionalitzats a aquest país.
L’Índia ofereix múltiples oportunitats de negoci per al sector tèxtil català, ja que és el tercer productor mundial de cotó i el segon més important de filats de cotó i tèxtils. El 2005 el seu govern va posar fi de les quotes tèxtils que limitaven les quotes d’importació i actualment emprèn iniciatives per a promoure aquesta indústria.
Les oportunitats de negoci a la Xina són infinites si tens un coneixement en profunditat del teu producte i de la millor manera de vendre’l. El mercat intern creix any rere any i en els plans governamentals rau la idea que el mercat intern ha de ser clau en el desenvolupament econòmic del país.
Cal cercar els inversors que estan obrint canals de botigues amb marques d’interior i exterior amb un concepte atractiu de producte.
Cal ser eficients i evitar malgastar en accions d’internacionalització. Per aconseguir-ho és necessari fer aquests processos de forma integrada, cooperant entre empreses, de manera sistemàtica i ràpida per evitar errors i assolir resultats en el termini més curt de temps possible.
La Xina ja ha madurat com a mercat de producció i ara es perfila com a mercat de venda, on la distribució de la riquesa és molt desigual i presenta un gran sector de població amb capacitat adquisitiva.