Casos d'empresa Albus Golf
Una bona idea de negoci pot sorgir en el moment menys pensat. Li va passar a l'Albert Buscató llançant boles amb uns amics des d'un moll de Nova York. Seria possible fabricar una pilota de golf biodegradable o fins i tot beneficiosa per a l'ecosistema marí?
- FILIPINES
- ESTATS UNITS
- ENERGIA, MEDI AMBIENT, QUÍMICA I CONSTRUCCIÓ
- TURISME, CULTURA, OCI, ESPORTS I RESTAURACIÓ
- BIOTECNOLOGIA
L'Albert ens explica com va aconseguir que la seva idea s'acabés convertint en un producte patentat i conegut arreu del món: l'Ecobioball, la pilota de golf que es desfà en pinso per a peixos quan cau a l'aigua. Els reptes per tirar endavant la idea eren fonamentalment dos: d'una banda, com crear un producte que no existeix i que requereix un desenvolupament biotecnològic molt sofisticat, i de l'altra, com donar-lo a conèixer i comercialitzar-lo.
La clau ha estat comptar amb l'assessorament de centres especialitzats en desenvolupament i patents biotecnològiques i crear un pla de comunicació i comercialització professional. El resultat és un producte patentat i rendible que ja es ven a Estats Units, les Maldives i les Filipines, i que ha tingut un ressò important als mitjans d'arreu del món.
Idees Força
Quan es té una idea innovadora, primer cal ordenar les idees fent un pla d'empresa (si cal, amb ajuda institucional), detectar les necessitats de recerca (i les ajudes que calen) i, un cop es desenvolupa el producte, fer un pla de màrqueting i de comunicació.
No tenir coneixements tecnològics és una barrera superable: només cal anar a buscar-los als llocs on en tenen, com els centres d'innovació tecnològica. És important deixar-se assessorar i trobar altres persones que puguin cobrir les mancances pròpies.
Quan es desenvolupa un producte innovador i una nova tecnologia, se n'ha de protegir la propietat intel·lectual amb una patent: s'obté el dret exclusiu d'explotació d'un producte o servei.
Una gestió adequada de la marca i del pla de comunicació del producte ajuda a posicionar la proposta en un lloc privilegiat en la ment del client. S'ha d'explotar el potencial d'Internet per poder arribar a tot arreu.