Eines de competitivitat
La Guia de l’exportador és el complement perfecte per fer negoci a l’exterior: un instrument clau per resoldre qualsevol dubte durant el procés d’expansió internacional d’una empresa.
Exportar productes i serveis o implantar una empresa a un nou país és un dels grans motors de creixement per a qualsevol empresa. Un camí, el de la internacionalització, que no és un procés senzill. Per fer-ho possible i assegurar uns bons resultats, calen uns coneixements molt específics en comerç internacional i comptar amb una bona estratègia d’entrada.
Escollir el transport idoni per el producte, conèixer els procediments duaners i reguladors adequats de cada mercat, tancar un bon contracte al país o entendre els mitjans de pagament més adients, són alguns dels conceptes més rellevants que cal tenir en compte.
La Guia de l'exportador, elaborada per ACCIÓ, recull tots els aspectes que hem de conèixer i treballar durant el procés d’expansió empresarial. Es tracta d'un autèntic full de ruta format per 13 capítols diferents que inclouen recomanacions, claus per a tenir èxit i tot el que cal saber a l’hora de fer negoci internacional.
Aquests són els apartats per capítols descarregables que trobaràs a la Guia:

1. Estratègia internacional (PDF)
L’estratègia internacional té com a objectiu ajudar l’empresa a ampliar la seva presència al mercat internacional, amb la cerca de nous mercats i l’augment del nombre de clients i vendes.

2. Transport internacional (PDF)
El transport i la logística internacionals són dos dels pilars del procés d’exportació. Tenen una rellevància molt alta per determinar la fixació dels preus, la durada del trajecte o l’impacte sobre el medi ambient.

3. Procediments duaners (PDF)
Els procediments duaners són les lleis i regulacions dictaminades per les autoritats duaneres de cada país amb la finalitat de controlar les importacions, les exportacions i el trànsit temporal de les mercaderies entrants.

4. Procediments reguladors (PDF)
Els procediments reguladors són les lleis, normes i regulacions dictaminades pels organismes reguladors amb l’objectiu de protegir el consumidor, els animals i el medi ambient.

5. Fiscalitat internacional (PDF)
La fiscalitat internacional correspon al conjunt de normes i procediments que s’apliquen en un determinat país en matèria fiscal.

6. Contractes internacionals (PDF)
Els contractes internacionals són acords legalment vinculants entre parts amb seu a diferents països i, per tant, sotmeses a diferents jurisprudències i recullen per escrit els termes principals de l’acord.

7. Finançament internacional (PDF)
L’objectiu del finançament internacional és que una empresa obtingui capital per créixer, desenvolupar-se i ampliar l’activitat internacional. Hi ha diferents vies per finançar-se i cal conèixer quines són les més adients.

8. Mitjans de pagament (PDF)
Per dur a terme la compravenda internacional, l’exportador i l’importador han d’acordar el mitjà de pagament de l’operació. Aquest ha de permetre reduir el risc per al venedor i disminuir els costos per al comprador.

9. Serveis en els mercats internacionals (PDF)
L’exportació de serveis exigeix canvis substancials en relació al procés de venda habitual dins el propi país: la identificació precisa del mercat o el compliment dels requisits específics són elements clau.

10. Mobilitat de treballadors (PDF)
L’exportació de serveis exigeix canvis substancials en relació al procés de venda habitual dins el propi país: la identificació precisa del mercat o el compliment dels requisits específics són elements clau.

11. Comerç internacional online (PDF)
La simplicitat del comerç electrònic és només aparent. Abans d’engegar un projecte en aquest camp, cal conèixer-ne les particularitats al detall i distingir entre comerç electrònic directe i indirecte.

12. Inversió estrangera directa (PDF)
Una empresa pot plantejar-se invertir a l’exterior per millorar la competitivitat al mercat local, per diversificar riscos o per aprofitar les economies d’escala. El pla estratègic de la inversió ha de contemplar una bona estratègia d’entrada, entre d’altres.

13. Serveis d’internacionalització d’ACCIÓ (PDF)
ACCIÓ ofereix instruments i serveis per incrementar la productivitat de les empreses catalanes, així com millorar-ne el posicionament i augmentar-ne la presència als mercats internacionals.
La Guia de l'exportador és, doncs, el complement perfecte per internacionalitzar la teva empresa i superar totes les fases del procés d'exportació o d'implantació a un nou mercat. Sorgeix amb l’objectiu de donar suport a les empreses que estan en procés d’internacionalització, independent de la seva experiència exportadora o de la fase en què es trobin.
Descarrega la Guia de l'exportador i descobreix totes les claus per començar a fer negoci internacional!
Descobreix els serveis d'ACCIÓ per créixer al món
ACCIÓ dona suport en el procés d’internacionalització empresarial a través del servei Exportació amb les Oficines Exteriors. Així mateix, disposa del servei de Barreres al comerç internacional, que ofereix una finestreta única de resolució de consultes sobre problemàtiques i tràmits que sorgeixen durant els negocis internacionals.