• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Oportunitats de negoci a Índia

Informes país

Amb un creixement econòmic del 6,8% (2018), l'Índia ofereix oportunitats de negoci globals en sectors com l’automoció i moto, la indústria farmacèutica, el tèxtil i moda o en la transformació digital, entre d'altres.

Pel que fa a les relacions comercials amb Catalunya, les exportacions catalanes han assolit la xifra més alta de la sèrie històrica l’any 2018, amb un volum de 394,3 milions d’euros, un 3,4% més que l'any anterior. Lideren les exportacions  la maquinària (19,7%), els productes químics orgànics (13,5%) i altres productes químics (9,6%).

Les exportacions catalanes representen el 29,6% de les exportacions de l’Estat espanyol a la Índia.

Oportunitats de negoci a Índia

Oportunitats per a empreses catalanes a Índia

 

Automoció i moto

La indústria automobilística índia és una de les més grans del món, representa el 7,1% del PIB del país i ofereix un mercat potencial enorme per a les empreses catalanes a l'Índia. El Govern de l'Índia fomenta i facilita la inversió estrangera en el sector de l'automòbil i  s'espera que el sector creixi entre un 7 i un 10% els pròxims anys. Per altra banda, el país té un pla per convertir el 40% dels seus vehicles en vehicles elèctrics fins a l'any 2030. Una gran oportunitat per a les indústries auxiliars a la mobilitat, sistemes i centres de recàrrega urbana.

Biotecnologia

L'Índia és el tercer mercat més gran d'Àsia-Pacífic en biotecnologia, una de les 12 millors destinacions biotech del món i representa aproximadament el 2% de la indústria biotecnològica mundial. La demanda elevada de diferents productes biotecnològics ha obert interessants possibilitats per a les empreses estrangeres amb voluntat d'establir-se a l'Índia. Productes concrets amb oportunitat són dermocosmètica, oncologia i cardiologia, entre d’altres.

Indústria farmacèutica

El mercat farmacèutic indi ha tingut un creixement anual d'un 17,46% entre el 2005 i 2016 i s'espera que creixi a un ritme similar fins al 2020. El cost de producció de l'Índia és significativament menor que el dels Estats Units i gairebé la meitat d'Europa. Tot això obre una gran oportunitat per a totes les empreses amb estratègies d'in-licensing i contract manufacturing a l'Índia per a mercats asiàtics.

Maquinària i béns d’equip

L’Índia està incrementant la seva força en el segment de manufacturing. En pocs anys ha passat de ser una economia agrícola a ser una economia de manufacturing i s’ha pogut establir com a quarta marca país del món. L’èxit del projecte Made in India ha incrementat l’FDI de l’Índia i, en el segon semestre del 2018 l’Índia va rebre una IED per un valor de 6.590 milions d’USD. Moltes empreses multinacionals hi estan obrint plantes de fabricació i busquen equips i processos que puguin complir la normativa de qualitat europea i americana.

Materials i matèries primeres

El govern de l’Índia va formular la Política nacional de minerals per permetre les inversions privades al sector de la mineria, i ofereix una àmplia gamma de concessions als inversors estrangers en aquesta indústria. En certs districtes  menys avançats del país, la mineria té l'exempció total d'impostos per a un període de 5 anys a partir de l'inici de les extraccions, i es permet una exempció d'impostos addicional del 30 durant 5 anys més.

Tèxtil i moda

L’Índia és el major productor de cotó i jute del món i el segon productor mundial de polièster, seda i fibra. La inversió estrangera a la indústria tèxtil i de la confecció de l'Índia s'ha més que duplicat en el darrer any. L’Índia es troba entre els majors productors mundials de tèxtils i peces de vestir. La indústria tèxtil i de la roba domèstica contribueix amb un 2% al PIB de l'Índia i representa el 14% de la producció industrial. La indústria tèxtil i de peces de vestir dona feina a 45 milions de persones i es posiciona com un dels mercats més competitius gràcies als baixos costos de producció i la disponibilitat de matèries primeres.

TIC i transformació digital

Amb una participació del 7% en la indústria global i iniciatives d’Smart City India, i per tal de millorar l’automatització industrial, els sectors d’Indústria 4.0 i TIC tenen una gran oportunitat. Amb una penetració digital de 460 milions d’usuaris d’internet (augmenta a 636 milions el 2021) i amb un projecte de connectar tots els pobles amb fibra òptica sota el pla Digital Índia, l’Índia està canviant tots els seus processos a un ritme molt ràpid.