• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

França

El soci número 1 del negoci català

El país veí compta amb una economia altament diversificada i concentra el 16 % de les exportacions catalanes. És el país més visitat del món, amb 83 milions de turistes l'últim any. El PIB ha crescut un 1,1 % el 2016 i el Govern continua donant suport a mesures per augmentar la competitivitat de la indústria i reduir les xifres de l'atur.

Oportunitats de negoci a França i a l'Europa occidental

TIC i transformació digital

França

TIC i transformació digital


Property tech: tecnologies aplicades al sector immobiliari

El sector immobiliari està renovant-se i acollint noves tecnologies, sobretot a través d'startups que els ajuden a adquirir processos més efectius i ràpids

Tot i que el sector immobiliari estava trigant més en invertir en noves tecnologies, es comença a notar un canvi en les empreses, que ja fan servir solucions innovadores per a la gestió i venda de propietats. Entre elles, destaquen els coworking, les visites en línia a apartaments o la compra directa de domicili a través d'una xarxa immobiliària en línia. Les solucions que presenten més oportunitats serien les relatives a la digitalització i gestió de documents i arxivament, i les de relació amb el client, donant més facilitat i accés a informacions i documentació. El sector busca especialment col·laboracions amb startups, sobretot en els sectors de la intel·ligència artificial, robotització i blockchain.

Infraestructures i construcció

França

Infraestructures i construcció


Projecte urbanístic 'Grand Paris' - Construcció i ciutat intel·ligent

El projecte 'Grand Paris' és el projecte urbà i d'infraestructures més importants d'Europa. Es tracta del desenvolupament del transport públic de la regió de París amb la creació de més de 200 km de línies de metro automàtic fins al 2030.

El projecte implica grans obres de construcció al voltant de les 68 estacions, que seran de nova creació o renovades. Això suposa oportunitats de negoci en contractació pública per a les obres d'infraestructures i de construcció, amb una part reservada a pimes amb experiència per accedir a les licitacions o a agrupacions de pimes.
A més, el projecte genera oportunitats de negoci en contractació pública per a empreses amb solucions de l’àmbit de les smart cities, ja que es busquen solucions innovadores per tenir el metro més connectat del món. L'oficina exterior de París ja ha establert relacions amb l'empresa pública que gestiona el projecte 'Grand Paris'.

Química i plàstics

França

Química i plàstics


Química verda: bioplàstics, 'biobased products', paper-cartró

La química verda a França és transversal i està present a molts sectors industrials: agroindústria, automòbil, detergents, cosmètica... Hi ha diverses oportunitats de mercat, especialment en els subsectors bioplàstics, bioenergia o nanocel·lulosa.

Les indústries franceses dels sectors químic i del paper-cartró ocupen el 5è i el 14è lloc, respectivament, en el rànquing mundial. Amb 220.000 treballadors i 71.000 milions de facturació pel que fa a la química, i 12.000 treballadors i 5.300 milions de facturació pel que fa al paper-cartró, aquests sectors, junt amb el bioplàstic, lideren la indústria. La Unió de les Indústries Químiques Franceses es va comprometre a fabricar un 20 % de productes químics amb productes biobased d'aquí al 2020, cosa que podria generar 13.000 llocs de treball directes. S'estima que el sector de la química verda a França creixi un 6 % anual durant el període 2017-2020. Es busquen especialistes en biorefineria, nanocel·lulosa, catàlisi enzimàtica i fermentació.

Alimentació especialitzada i gurmet

França

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes i ingredients naturals i ecològics

França és el segon mercat europeu de productes alimentaris ecològics. El govern i els consumidors francesos donen cada vegada més importància als productes alimentaris ecològics.

El mercat de productes procedents de l'agricultura ecològica va representar més de 9.000 milions d'euros el 2018, amb un creixement del 13 % en un any. El 71 % dels francesos consumeixen com a mínim un producte biològic al mes. Pel que fa als distribuïdors d'aquest tipus de productes, els súpers i hipermercats especialitzats en productes ecològics van passar de 1.325 botigues el 2017 a 1.637 el 2018: un creixement clar que també es dona en els hipermercats de les marques més grans i conegudes, que augmenten la seva venda de productes ecològics, que s'espera que constitueixin fins a un 11 % de la seva facturació.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

França: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial