• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Eslovènia

L'economia més pròspera de l'Europa oriental

Eslovènia és el país més pròsper de la regió d'antigues repúbliques iugoslaves. L’economia s’està recuperant ràpidament des del 2014, gràcies principalment a les exportacions i al consum interior. Des del 2013, Eslovènia es troba en un procés de privatització total o parcial de moltes empreses públiques que pot ser una oportunitat per a les firmes estrangeres que vulguin invertir-hi.

Activitats i missions sobre Eslovènia, l'Europa oriental i l'Àsia central

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci a Eslovènia, a l'Europa Oriental i a l'Àsia central

Paper, cartró i packaging

Eslovènia

Paper, cartró i packaging


Paper, cartró i packaging a Eslovènia

Eslovènia és el tercer país europeu, després de Finlàndia i Suècia, on més del 60 % del territori és bosc. Això comporta que s'hi desenvolupin indústries relacionades amb la fusta.

Amb aquestes condicions òptimes, la indústria de paper i cartró té molt de recorregut a desenvolupar a Eslovènia, amb un teixit industrial potent que li dona suport. A més, de manera correlacionada, es donen moltes oportunitats d'inversió en packaging, amb l’ús de productes derivats de la fusta per donar solucions a l'envasament. Es presenten també oportunitats en el packaging de fusta.

Salut i equipaments mèdics

Turquia

Salut i equipaments mèdics


Sistemes de sanitat electrònics i medicaments de venda lliure

Els darrers anys s’han inaugurat a Turquia molts hospitals i centres de salut amb inversions, tant privades com públiques.

El mercat turc de dispositius mèdics supera els 2.300 milions de dòlars el 2016. Hi ha aproximadament 1.000 fabricants d'instruments mèdics a Turquia. També hi ha clústers de dispositius mèdics a les províncies d'Istanbul, Ankara i Samsun. S'espera que el mercat creixi un 6,7 % anualment entre 2016-2020, amb 29 nous projectes del camp de la salut amb una capacitat total de 41.000 llits per atendre la demanda creixent del sector durant els propers anys. El sector del turisme mèdic presenta un creixement del nombre de turistes, que passa de 74.000 el 2008 a gairebé 1 milió el 2016 i s'espera que estimuli encara més la demanda de dispositius mèdics. Les regulacions dels dispositius mèdics estan en línia amb les directives de la UE.

Tèxtil i moda

Azerbaidjan

Tèxtil i moda


Necessitat de matèries primeres per a la indústria tèxtil

Azerbaidjan té la intenció d'enfortir la seva posició en la manufactura de productes tèxtils. El 2017 va crear una associació de productors i exportadors de tèxtils.

La creació d'aquesta associació tenia la finalitat de millorar les relacions entre l’Estat i el sector privat i d’accelerar la presa i adopció de les decisions i actuacions necessàries per al desenvolupament del sector tèxtil al país. Un dels majors problemes amb què es troba Azerbaidjan és la manca de matèries primeres per a la producció de tèxtils, i això fa que el país hagi d’importar més del 70 % dels materials d’altres països. La indústria de la moda també és d’importància, amb l’Azerbaidjan Fashion Week que popularitza aquesta creixent indústria àzeri i dona oportunitats als dissenyadors locals perquè siguin coneguts al món.

Educació, formació i serveis editorials

Polònia

Educació, formació i serveis editorials


Polònia és un mercat altament atractiu per al negoci de llicències

El 2012, el 34 % de totes les publicacions realitzades a Polònia eren traduccions. El mercat del llibre polonès es caracteritza per una alta concentració.

El 2015, el mercat del llibre polonès ja comptava amb uns 2.000 - 2.500 editors actius i actualment segueix sent fort. A més, Polònia està intentant promocionar internacionalment el seu sistema editorial i busca inversors multinacionals. Exemples d'aquesta iniciativa són la presència com a país convidat a la London Book Fair de 2017 i la BEA de Chicago.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Europa oriental i Àsia central: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial