ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Geòrgia

Una economia oberta als negocis

Durant els darrers anys Geòrgia ha obert les seves fronteres fet que ha facilitat l’establiment d’empreses estrangeres. A més del turisme i l’hostaleria, el país ofereix oportunitats en el sector de l’energia, degut a l’increment de la demanda i en la venda de maquinària per a sectors com la ramaderia, els productes làctics, els vins i licors o el cultiu d’hivernacles d’alta tecnologia.  

Oportunitats de negoci a Geòrgia, a l'Europa oriental i a l'Àsia central

Infraestructures i construcció

Geòrgia

Infraestructures i construcció


Productes de ceràmica, vidre i les seves manufactures

És el segon sector que destaca en les importacions georgianes des d'Espanya amb una facturació de 14,2 milions de dòlars segons les dades del 2019.

Desplegar més opcions de Productes de ceràmica, vidre i les seves manufactures

Plaques i rajoles, de ceràmica, sense envernissar ni esmaltar, per a pavimentació o revestiment; cubs, daus o articles similars, de ceràmica, per a mosaics, sense envernissar ni esmaltar, incl. amb suport. Geòrgia ha importat 83 milions de dòlars de pedres d'ornament el 2019 des del món i ha fet el 16 % d'aquesta importació des d'Espanya. Pel que fa als productes de vidre i les seves manufactures, Geòrgia ha importat 88 milions de dòlars des del món en el mateix període. Segueixen productes com piques (piques per rentar), lavabos, pedestals de lavabo, banyeres, bidets, vàters, cisternes. . . Oportunitat concreta per a les empreses catalanes que operen en aquest sector. Geòrgia no imposa aranzel als productes d'origen UE.

Amagar més opcions de Productes de ceràmica, vidre i les seves manufactures
Tèxtil i moda

Geòrgia

Tèxtil i moda


Peces i accessoris, calçat, polaines i articles similars

És el primer sector que destaca en les importacions georgianes des d’Espanya amb una facturació de 29,5 milions de dòlars el 2019.

Desplegar més opcions de Peces i accessoris, calçat, polaines i articles similars

La seva importació de tèxtil i moda des del món és de 369 milions de dòlars, Espanya suposa 30 milions de dòlars i, amb un 8 %, és un soci molt important. La taxa de creixement d'importació anual en valor en aquest sector ha estat un 3,5 % des del món i un 4 % des Espanya en els últims 5 anys (2015-2019). Geòrgia no imposa aranzel als productes d'origen UE. Els productes que destaquen són peces de roba i complements (accessoris), de vestir, excepte els de punt. Vestits sastre, conjunts, jaquetes "sacs", vestits, faldilles, faldilles pantaló, pantalons llargs, pantalons amb peto, pantalons curts "calçons" i "shorts", per a dones o nenes.

Amagar més opcions de Peces i accessoris, calçat, polaines i articles similars
Alimentació

Geòrgia

Alimentació


Peixos, crustacis, preparacions d'hortalisses, de fruites, carn

És el tercer sector que destaca en les importacions georgianes des d’Espanya amb una facturació de 12 milions de dòlars segons les dades de l'any 2019 i una taxa de creixement anual en valor del 10 % en els últims 5 anys (2015-2019)

Desplegar més opcions de Peixos, crustacis, preparacions d'hortalisses, de fruites, carn

Els subsectors que fan la massa crítica de les importacions georgianes des d’Espanya segons les dades del 2019 són: 1-Peixos i crustacis, mol·luscs i altres invertebrats aquàtics (26%), 2- Preparacions d'hortalisses, de fruites o altres fruits o altres parts de plantes (17%), 3-Carn i despulles comestibles (16%), 4- preparacions a base de cereals, farina, midó, fècula o llet; productes de pastisseria (8%), 5-Preparacions de carn, peix o de crustacis, mol·luscs o altres invertebrats aquàtics (6%), 6-Preparacions alimentàries diverses (6%).

Amagar més opcions de Peixos, crustacis, preparacions d'hortalisses, de fruites, carn
Tèxtil i moda

Ucraïna

Tèxtil i moda


Ucraïna té mercat per marques de roba de segment mitjà/mitjà baix

Els ucraïnesos inverteixen més de 22 % dels seus beneficis en la compra de roba. La quota de marques estrangeres supera la producció nacional.

Desplegar més opcions de Ucraïna té mercat per marques de roba de segment mitjà/mitjà baix

La venda del sector de moda a Ucraïna té molt potencial per a les marques conegudes, igual que per a les cadenes de venda al detall europees, ja que Ucraïna és un dels països més grans d'Europa amb un elevat nombre d'habitants i, amb la qual cosa, un important potencial de creixement de demanda. Actualment tan sols el 25% de les marques de roba tenen presència a Ucraïna. El país té tradició en la producció de roba i representa possibilitats a les marques catalanes per subcontractar-hi la producció.

Amagar més opcions de Ucraïna té mercat per marques de roba de segment mitjà/mitjà baix

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Europa oriental i Àsia central: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial