• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Montenegro

Preparant la cursa cap a la Unió Europea

Montenegro és una de les economies amb més potencial de creixement a mig termini. Com a país candidat a la Unió Europea, on podria obrir-s'hi pas l'any 2020, rep importants ajudes per a la millora d'infraestructures i la reforma de les administracions.

Activitats i missions sobre Montenegro, l'Europa oriental i l'Àsia central

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci a Montenegro, a l'Europa oriental i a l'Àsia central

Salut i equipaments mèdics

Turquia

Salut i equipaments mèdics


Sistemes de sanitat electrònics i medicaments de venda lliure

Els darrers anys s’han inaugurat a Turquia molts hospitals i centres de salut amb inversions, tant privades com públiques.

El mercat turc de dispositius mèdics supera els 2.300 milions de dòlars el 2016. Hi ha aproximadament 1.000 fabricants d'instruments mèdics a Turquia. També hi ha clústers de dispositius mèdics a les províncies d'Istanbul, Ankara i Samsun. S'espera que el mercat creixi un 6,7 % anualment entre 2016-2020, amb 29 nous projectes del camp de la salut amb una capacitat total de 41.000 llits per atendre la demanda creixent del sector durant els propers anys. El sector del turisme mèdic presenta un creixement del nombre de turistes, que passa de 74.000 el 2008 a gairebé 1 milió el 2016 i s'espera que estimuli encara més la demanda de dispositius mèdics. Les regulacions dels dispositius mèdics estan en línia amb les directives de la UE.

Restauració, turisme, cultura i oci

Croàcia

Restauració, turisme, cultura i oci


Col·lectivitats, equipament hoteler i restauració

El sector turístic a Croàcia representa el 18 % del PIB del país. Més de 16 milions de turistes van visitar Croàcia el 2016. Tanmateix, la seva infraestructura turística, relativament escassa i obsoleta, exigeix una inversió creixent.

Segons l’Estratègia de Desenvolupament del Turisme 2020, es preveu una inversió de 7.500 milions d’euros fins al 2020, amb l’augment significatiu de les places hoteleres així com de la seva qualitat (entre 200 i 300 nous hotels i increment de la qualitat en 150 dels existents), cosa que representa oportunitats tant en equipaments com en serveis de planificació, disseny i gestió. També es preveu que la inversió en el sector es beneficiï significativament de gran part dels fons de la UE.

Química i plàstics

Turquia

Química i plàstics


Fragàncies, essències aromàtiques, plàstics, etc.

Turquia és una economia molt dinàmica dins del sector químic i plàstic. Tot i que és el 16è productor químic més important del món, la majoria de les matèries primeres s'importen.

Existeix un gran consum local de productes químics (productes químics de construcció, tèxtils), a més d’un gran nombre de fàbriques i proveïdors. Aquest consum ve principalment de fragàncies i essències aromàtiques del sector higiènic (proveïdors cosmètics i de farmàcia). També hi ha oportunitats en productes i components innovadors per a fàbriques de plàstic i pintura (masterbatch) tèxtils, petroquímica i construcció (gomes, tubs, vàlvules, adhesius, etc.).

Restauració, turisme, cultura i oci

Polònia

Restauració, turisme, cultura i oci


Alt rendiment i professionalització

El Govern polonès, amb l’ajuda i el compromís de la Unió Europea, ha iniciat programes diferents per potenciar l’esport al país.

L’objectiu és impulsar valors de salut i benestar, normalitzar l’esport i promocionar el país a escala mundial, amb el finançament de l’esport d’alt rendiment. El sector dels esports, pel que fa a productes i a serveis recreatius, és fort al país i es preveu que creixi amb el suport de les inversions del sector públic. El sector s’encamina cap a la professionalització, motiu pel qual els productes especialitzats i el suport en serveis relacionats amb l’alt rendiment, són els que el país més demanda.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Europa oriental i Àsia central: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial