Articles i altres publicacions
En l'actualitat, les persones no busquen només "consumir" els productes. La realitat de l'estat del benestar i les societats "avançades" provoca que la bellesa, la prevenció i el plaer prenguin protagonisme. Aquesta publicació presenta les conclusions del mapeig i l'anàlisi de la indústria del benestar a Catalunya, així com les principals tendències i els perfils dels consumidors.
- BIOTECNOLOGIA
- SALUT I SERVEIS SANITARIS
- INDÚSTRIA FARMACÈUTICA
- TURISME, CULTURA, OCI, ESPORTS I RESTAURACIÓ
- MAQUINÀRIA I BÉNS D'EQUIP
- ALIMENTACIÓ
- COSMÈTICA, BENESTAR I ECONOMIA SILVER
- INDÚSTRIA 4.0 I TECNOLOGIES DEL FUTUR

La indústria del sector del benestar a Catalunya
Des d’Activia de Danone al nou espai spa de Barcelona: “Aire de Barcelona” passant per una crema de tractament facial de Skeyndor, el Siken Form de Laboratorios Diafarm, els perfums per a cosmètics de Bastet o Eurofragance, l’aparell d’electroestètica antiaging Accura de Sorisa, els centres esportius d’UBAE, les franquícies de serveis de depilació, estètica o perruqueria com Bye Bye Pelos, Depiline o Raffael Pagès, etc. Tots aquests productes i serveis els ofereixen empreses que tot i pertànyer a sectors a priori molt diferents (cosmètica, alimentació, complements alimentaris, maquinària electroestètica, proveïdors d’esport i wellness, centres organitzats de benestar, bellesa i esportius) comparteixen l’objectiu comú i creixent en el mercat d’oferir benestar a les persones.
La indústria del benestar a Catalunya agrupa més de 300 empreses que facturen uns 4.085 milions d’euros i donen feina a 16.900 treballadors.
Tots aquests negocis cobreixen les demandes d’uns consumidors cada cop més preocupats pel seu benestar i que una vegada hi entren en contacte i s’estableixen uns hàbits, hi ha una forta resistència a abandonar-los. En aquest context, s’han identificat tres perfils de consumidors amb diferents motivacions i comportaments envers el benestar: l'“estètic actiu”, el “còmode” i el “místic/espiritual”. A més, s’han detectat i caracteritzat vuit tendències socioculturals i de consum amb la voluntat de saber què és el que demanaran els consumidors de benestar en el futur.
Finalment, s’ha elaborat un pla d’acció que ha tingut en compte els reptes estratègics i les prioritats expressades per les mateixes empreses i que consta de dues tipologies d’actuacions: unes de tipus transversal i d’altres adreçades específicament a cadascun dels tres segments identificats (bellesa, alimentació saludable i centres d’esport i wellness).