Casos d'empresa DataLong16
DataLong16 va néixer a l'altell de l'emprenedor Martín Longobuco a Vilanova i la Geltrú. Buscava una solució al control de la temperatura en els transports de mercaderies que són sensibles a la cadena de fred, com els aliments o les vacunes.
Va idear DataLong16, un dispositiu pioner que fa ús de l'Internet de les Coses per viatjar amb els productes i informar de l'estat en què es troben. Tres anys després, l'empresa suma 25 treballadors, té dispositius repartits per tot el món i presentarà al Mobile World Congress una funció revolucionària: el "mode avió".
- MÈXIC
- BRASIL
- ÍNDIA
- ALIMENTACIÓ
- LOGÍSTICA, E-COMMERCE I DISTRIBUCIÓ
- TIC I TRANSFORMACIÓ DIGITAL
- INDÚSTRIA FARMACÈUTICA
Idees Força
DataLong16 és un dispositiu que, ubicat en camions, trens o altres mitjans de transport logístic, controla la cadena del fred en enviaments de mercaderies de sectors com el farmacèutic, l’alimentació o les obres d’art.
L’aparell té uns sensors que avisen de la temperatura, la humitat, la pressió i dels possibles impactes a través d’una plataforma de seguiment basada en l’Internet de les Coses.
L’empresa participarà al Mobile World Congress dins l’estand de la Generalitat, des d’on presentarà una nova funció del dispositiu que li permetrà viatjar en “mode avió”.
DataLong16 està assessorant l’Associació Internacional del Transport Aeri (IATA, en anglès) en el desenvolupament de la normativa que regula quins dispositius de seguiment de mercaderies poden viatjar dins un avió.
En només tres anys, l’empresa ha passat de 4 a 25 treballadors.
DataLong16, que ha desenvolupat el producte íntegrament a Catalunya, ha contractat una agència de reclutament per incorporar a l’empresa enginyers catalans que ara treballen a l’estranger.
DataLong16 té distribuïdors a Brasil, Mèxic i la Índia, i treballa amb l’objectiu de transformar-se en una multinacional en els propers 5 anys.