S'han trobat 2.371 resultats
-
La mel catalana conquereix el paladar japonès
Apícola Rossend Margalef
L'essència floral de Catalunya, continguda en la mel que elabora l'Apícola Rossend Margalef, ha conquerit un paladar tan exigent com el japonès. Les claus per obtenir el reconeixement internacional han estat oferir un producte de reconeguda qualitat i explotar el posicionament de la marca Catalunya.
01/03/2011
-
Àsia i l'Àfrica sub-sahariana, assignatures pendents per a l'economia catalana
Exceptuant les relacions comercials amb la Xina i l'Índia, malgrat que són reduïdes amb relació a la mida d'aquests països, l'economia catalana té escassa presència a països del sud-est asiàtic amb gran potencial com Indonèsia, Tailàndia, Vietnam o Filipines.
28/02/2011
-
La cartera de comandes de les empreses exportadores catalanes segueix a l'alça per sisè trimestre consecutiu
Aquest article analitza, segons una enquesta a 600 empreses exportadores, el clima exportador del quart trimestre del 2010. En aquest sentit, examina la situació present i futura a curt termini de les variables que influeixen en el comerç de Catalunya amb l'estranger.
23/02/2011
-
Tecnology Profiles. Brokerage Event MWC 2011
Catàleg que reculls els perfils tecnològics de les empreses participants en el Brokerage Event que es van dur a terme al Pavelló Català del Mobile World Congress del 14 al 17 de febrer de 2010. Aquests perfils son ofertes de tecnologia, demandes de tecnologia, cerques de socis per a projectes d'investigació dins el 7è Programa Marc; també esdevé una promoció a nivell mundial de les més de 100 empreses catalanes que hi apareixen.
20/02/2011
-
"L'estratègia i els socis locals, claus per guanyar projectes"
Gustavo Bassotti
Per Gustavo Bassotti, director de l'Àrea Multilateral de Tourism&Leisure Europraxis, les claus de l'èxit per guanyar concursos de contractació pública internacional són: d'una banda, una bona planificació de recerca d'oportunitats de negoci i, de l'altra, establir aliances amb empreses o socis locals allà on vulguem instal·lar-nos.
15/02/2011
-
Transformar residus en mobiliari sostenible
Balliu Export
Es poden aprofitar les deixalles que es generen en un procés de producció? Balliu Export ha demostrat que sí, apostant per l'R+D+I per tal de reciclar els residus de la fabricació del seu mobiliari de resina de polipropilè.
14/02/2011
-
Identitat, localització, logística: Handled in Catalonia?
La diferenciació aporta competitivitat, més productivitat i avantatges comparatius, sobretot en entorns en què hi ha molts agents importants. Jordi Valls, president de l'Autoritat Portuària de Barcelona, aprofundeix en aquest tema. L'article forma part del monogràfic Paradigmes núm. 5. 'Economia de la identitat: diferenciació i marca de país'.
03/02/2011
-
Innovació, internacionalització, captació de talent i sostenibilitat per a la indústria catalana
Premis del cercle per al coneixement
La Nit del Cercle per al Coneixement, celebrada el 20 de gener, reconeix els mèrits de les empreses industrials catalanes que excel·leixen per la seva aposta en innovació, internacionalització i responsabilitat social.
01/02/2011
-
Creativitat i innovació per llançar swings més ecològics
Albus Golf
Una bona idea de negoci pot sorgir en el moment menys pensat. Li va passar a l'Albert Buscató llançant boles amb uns amics des d'un moll de Nova York. Seria possible fabricar una pilota de golf biodegradable o fins i tot beneficiosa per a l'ecosistema marí?
01/02/2011
-
Catalunya, denominació d'origen
El nom Catalunya s'aplica a una denominació d'origen impulsada pel mateix sector vitivinícola català de cara a disposar d'una DO amb menors restriccions que les DO locals vigents o comarcals.
25/01/2011
-
El turisme gastronòmic per a promocionar la cultura local
Una tercera part del que ens gastem en un viatge turístic està dedicat a allò que mengem. El turisme gastronòmic es nodreix d'aquesta dada i va destinat a tot aquell públic que veu el consum de gastronomia local com a mitjà per a conèixer el territori i la cultura.
19/01/2011
-
"Hem de transmetre els valors de la cuina catalana a l'hora de posicionar-nos internacionalment"
Marta Amorós
El gurmet català passa per un dels seus millors moments. A Noruega ja mengen romesco i les catànies de xocolata ja han arribat a Corea del Sud. Per a Marta Amorós, gerent del Clúster català de productes gourmet, el fet que la cuina sofisticada de casa nostra hagi arribat a tot el món es deu a bons plans d'internacionalització sense renunciar al producte de proximitat.
18/01/2011
-
Exportar serveis turístics amb valor afegit
Grup Serhs
El que va néixer el 1975 com una cooperativa avui s'ha convertit en un dels principals proveïdors de serveis turístics en tot el món amb projectes a Rússia, el Marroc i el Brasil.
17/01/2011
-
MIUS 4.0, la primera moto elèctrica dissenyada i fabricada a Catalunya
Inocencio González
Està convençut que la motocicleta elèctrica és el revulsiu que li cal al sector de la motomoció "per reinventar-se i no morir". Inocencio González és gerent del Clúster de la Moto, que ha desenvolupat el projecte MIUS 4.0, la primera moto elèctrica dissenyada i fabricada a Catalunya.
10/01/2011
-
Exportar la cuina mediterrània al món
The Eat Out Group
Pot tenir èxit la cuina mediterrània a l'Índia? The Eat Out Group ha demostrat que sí. Amb onze marques en el sector de la restauració, set-cents restaurants (aproximadament un 60% de propis i un 40% de franquiciats), el grup ha obert amb gran èxit tres restaurants de FresCo a Delhi, a l'Índia, i és a punt d'obrir-ne el quart.
04/01/2011
Total de pàgines: 159