• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Myanmar

Myanmar avança cap a una economia oberta de mercat, després de dècades d'aïllament. Tres factors juguen especialment al seu favor: el fort creixement del PIB, amb estimacions que parlen d'un creixement del 8 %; una posició geogràfica excel·lent, ben situada entre els gegants i els "tigres" asiàtics; i recursos naturals.

Oportunitats de negoci a Myanmar, al sud-est asiàtic i a Oceania

Economia circular

Singapur

Economia circular


Urgència en el tractament de residus a Singapur

La quantitat de residus sòlids generats a Singapur va passar de 1.260 tones/dia el 1970 a 8.443 tones/dia el 2017 i es preveu que segueixi augmentant.

Tot i disposar dels sistemes més avançats de la regió, tant la recollida com el tractament dels residus segueixen essent camps d'actuació crítics per al govern del país. S’espera que el darrer abocador disponible del país, a Semakau, arribi al seu límit el 2035, una dècada abans del que inicialment s'havia projectat. L'agència nacional del medi ambient busca col·laboracions amb la indústria per a la recollida lateral de contenidors, sistemes pneumàtics de recollida o sistemes de reciclatge de plàstics, residus orgànics i e-residus (residus electrònics).

Paper, cartró i packaging

Vietnam

Paper, cartró i packaging


Ascens del packaging a Vietnam

El sector del packaging a Vietnam està experimentant un creixement important aquests darrers anys i s'espera que es mantingui en el futur.

Amb un creixement anual entre el 15-20 % de mitjana els darrers anys, la indústria del packaging presenta nombroses oportunitats per a les empreses catalanes. La innovació tecnològica en el disseny està jugant un paper clau en el desenvolupament del sector a Vietnam. La demanda és especialment notable en el packaging de menjar processat, gràcies a l’augment del consum de menjar a Vietnam en els darrers anys.

Alimentació especialitzada i gurmet

Austràlia

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació funcional i ciències òmiques

La salut a través dels aliments. El 2015 els productes "naturals" van suposar unes vendes de més de 5,3 mil milions d’AUD i els productes dirigits a persones amb intoleràncies alimentàries més de 808 milions d'AUD.

Aliments que milloren la salut, que retarden l'envelliment o que ajuden a gestionar malalties són cada cop més demandats a Austràlia. Aliments funcionals, aliments sense components que generin intoleràncies, aliments orgànics certificats, els superaliments són cada cop més presents a les prestatgeries dels supermercats. Hi ha una aposta per la innovació en els productes alimentaris i el consum de "productes saludables".

Logística, e-commerce i distribució

Vietnam

Logística, e-commerce i distribució


Un sector retail en auge

L'augment del nombre d'empreses estrangeres al mercat retail vietnamita ha animat moltes empreses locals a invertir més en les seves carteres de productes i processos operatius per poder-hi competir.

Es preveu que el mercat del retail vietnamita tingui una evolució positiva pel que fa a inversions estrangeres i vendes. A més, gràcies a la combinació de factors polítics i econòmics de suport al sector, el creixement econòmic, l'augment de la població de classe mitjana, la urbanització i els estàndards de qualitat més alts, també hi haurà un augment del consum local. Per tant, les empreses estrangeres que inverteixin en el sector retail vietnamita no només trobaran un país en què produir i exportar a altres països, sinó també un important mercat de consumidors locals.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Sud-est asiàtic i Oceania: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial