• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Myanmar

Myanmar avança cap a una economia oberta de mercat, després de dècades d'aïllament. Tres factors juguen especialment al seu favor: el fort creixement del PIB, amb estimacions que parlen d'un creixement del 8 %; una posició geogràfica excel·lent, ben situada entre els gegants i els "tigres" asiàtics; i recursos naturals.

Oportunitats de negoci a Myanmar, al sud-est asiàtic i a Oceania

Moble i hàbitat

Malàisia

Moble i hàbitat


Noves tendències cap a la sostenibilitat i el disseny

El sector del moble i hàbitat està molt desenvolupat a Malàisia, continua creixent a través de la innovació i és un referent a escala mundial.

El sector s'ha caracteritzat sempre per l’ús de la fusta com a material principal, tot i que actualment hi ha un gir cap a la recerca de nous materials i nous processos. El Govern de Malàisia està compromès a potenciar el sector en col·laboració amb el sector privat, per així assegurar un creixement continuat i sostenible. D’aquesta aposta n'emergeixen noves tendències, com l’ús de processos més sostenibles, materials diversos i reciclables i la innovació en el disseny. Existeix una forta demanda de perfil divers, tant de compradors que prioritzen criteris d’utilitat, com d’aquells que busquen valor afegit en l’estètica.

Salut i equipaments mèdics

Singapur

Salut i equipaments mèdics


Tecnologies mèdiques a Singapur

Hi ha hagut una forta expansió asiàtica dels principals grups mèdics i Singapur actua com a porta d'entrada a Àsia per aquest sector.

Més de 60 multinacionals de MedTech tenen establiments a Singapur, 25 de les quals amb centre d’R+D al país. Addicionalment, Singapur fa d'incubadora per a startups en tecnologies mèdiques que primer desenvolupen el seu negoci localment i, a posteriori, s'expandeixen per la regió. Hi ha un interès particular en tecnologies d’ajuda, analítica i robòtica per a la població d'edat avançada

Logística, e-commerce i distribució

Indonèsia

Logística, e-commerce i distribució


E-commerce a Indonèsia

Segons la consultora McKinsey, el comerç electrònic a Indonèsia passarà dels 8.000 milions d'USD el 2017 a 65.000 el 2022.

Des de l'inici de les estimacions el 2015, el volum de compra en línia s'ha duplicat anualment. Tot i així, només un 15 % de la població realitzava compres en línia el 2018. Amb el progressiu creixement de les rendes i de l'ús d'Internet per capita, les previsions de l'evolució de l'e-commerce són de fort creixement. Hi contribueix la dificultat logística del país: amb més de 13.000 illes, la compra per Internet facilita als consumidors l'accés a productes que altrament resultarien massa cars en botiga física o directament no es podrien trobar.

Alimentació

Indonèsia

Alimentació


Indonèsia experimentarà un gran creixement de la producció agrícola

Amb abundants sòls fèrtils, Indonèsia és un important productor mundial d’una gran varietat de productes agrícoles tropicals.

El sector de l’agricultura indonesi està format per grans plantacions (tant estatals com privades) i terrenys de petits productors. Les grans plantacions tendeixen a centrar-se en productes importants per a l'exportació, com l’oli de palma i el cautxú, mentre que els petits agricultors se centren en l'arròs, la soja, el blat de moro, les fruites i les verdures. El volum de negoci d’aquest sector ha crescut un 59,9 % a Indonèsia en els darrers cinc anys i es preveu que, entre el 2018 i 2022, creixi un 40,5 % més.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Sud-est asiàtic i Oceania: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial