• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Myanmar

Myanmar avança cap a una economia oberta de mercat, després de dècades d'aïllament. Tres factors juguen especialment al seu favor: el fort creixement del PIB, amb estimacions que parlen d'un creixement del 8 %; una posició geogràfica excel·lent, ben situada entre els gegants i els "tigres" asiàtics; i recursos naturals.

Oportunitats de negoci a Myanmar, al sud-est asiàtic i a Oceania

Logística, e-commerce i distribució

Vietnam

Logística, e-commerce i distribució


Un sector retail en auge

L'augment del nombre d'empreses estrangeres al mercat retail vietnamita ha animat moltes empreses locals a invertir més en les seves carteres de productes i processos operatius per poder-hi competir.

Es preveu que el mercat del retail vietnamita tingui una evolució positiva pel que fa a inversions estrangeres i vendes. A més, gràcies a la combinació de factors polítics i econòmics de suport al sector, el creixement econòmic, l'augment de la població de classe mitjana, la urbanització i els estàndards de qualitat més alts, també hi haurà un augment del consum local. Per tant, les empreses estrangeres que inverteixin en el sector retail vietnamita no només trobaran un país en què produir i exportar a altres països, sinó també un important mercat de consumidors locals.

Logística, e-commerce i distribució

Indonèsia

Logística, e-commerce i distribució


E-commerce a Indonèsia

Segons la consultora McKinsey, el comerç electrònic a Indonèsia passarà dels 8.000 milions d'USD el 2017 a 65.000 el 2022.

Des de l'inici de les estimacions el 2015, el volum de compra en línia s'ha duplicat anualment. Tot i així, només un 15 % de la població realitzava compres en línia el 2018. Amb el progressiu creixement de les rendes i de l'ús d'Internet per capita, les previsions de l'evolució de l'e-commerce són de fort creixement. Hi contribueix la dificultat logística del país: amb més de 13.000 illes, la compra per Internet facilita als consumidors l'accés a productes que altrament resultarien massa cars en botiga física o directament no es podrien trobar.

Alimentació

Indonèsia

Alimentació


Indonèsia experimentarà un gran creixement de la producció agrícola

Amb abundants sòls fèrtils, Indonèsia és un important productor mundial d’una gran varietat de productes agrícoles tropicals.

El sector de l’agricultura indonesi està format per grans plantacions (tant estatals com privades) i terrenys de petits productors. Les grans plantacions tendeixen a centrar-se en productes importants per a l'exportació, com l’oli de palma i el cautxú, mentre que els petits agricultors se centren en l'arròs, la soja, el blat de moro, les fruites i les verdures. El volum de negoci d’aquest sector ha crescut un 59,9 % a Indonèsia en els darrers cinc anys i es preveu que, entre el 2018 i 2022, creixi un 40,5 % més.

Salut i equipaments mèdics

Singapur

Salut i equipaments mèdics


Tecnologies mèdiques a Singapur

Hi ha hagut una forta expansió asiàtica dels principals grups mèdics i Singapur actua com a porta d'entrada a Àsia per aquest sector.

Més de 60 multinacionals de MedTech tenen establiments a Singapur, 25 de les quals amb centre d’R+D al país. Addicionalment, Singapur fa d'incubadora per a startups en tecnologies mèdiques que primer desenvolupen el seu negoci localment i, a posteriori, s'expandeixen per la regió. Hi ha un interès particular en tecnologies d’ajuda, analítica i robòtica per a la població d'edat avançada

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Sud-est asiàtic i Oceania: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial