Catàlegs
Aquest llibre recull les experiències de les empreses Colormoda, Leitat, RS Metal Games. Genebre, Escola Bonanova i Vilardell Purtí, que donen testimoni del camí que han seguit per fer realitat la innovació i servir de referència per a altres empreses que vulguin optar al Premi de la Generalitat de Catalunya a la Innovació.
- JAPÓ
- ESTATS UNITS
- EDUCACIÓ, FORMACIÓ I SERVEIS EDITORIALS
- BIOTECNOLOGIA
- ALTRES INDÚSTRIES DEL TRANSPORT
- INDÚSTRIA 4.0 I TECNOLOGIES DEL FUTUR
- TÈXTIL I MODA
- INDÚSTRIA FARMACÈUTICA
Premis de la Generalitat de Catalunya a la Innovació. Any 2006. Empreses guardonades
Explica les experiències de les sis empreses guardonades amb els primers Premis a la Innovació, que reconeixent els processos, l’organització, el màrqueting i el producte... per fer realitat la innovació. Les explicacions estan acompanyades en tots els casos d’una breu entrevista amb un dels responsables de l’empresa guanyadora i una fitxa amb la informació de contacte.
L’Escola Bonanova, dedicada a la formació professional sanitària mitjançant un model més pràctic i en contacte directe amb els professionals del sector per donar resposta a les necessitats reals del mercat laboral. L’escola es basa en cinc principis pedagògics: formació global, educació professionalitzadora, el protagonisme dels alumnes en la seva formació, l’avaluació contínua i centrada en la pràctica professional, i la qualitat en el procés d’ensenyament/aprenentatge.
Tintes Colormoda és una petita empresa familiar del sector tèxtil dedicada al tint i acabat de peces de vestir confeccionades, tant en llana com en gènere de punt. La implantació eficient d’un procés de producció innovador basat en l’estampació digital i un nou acabat sobre llana els ha valgut el premi.
Leitat va néixer com una associació d’industrial i ara és un centre tecnològic que es dedica a transferir tecnologia a la indústria. La seva tasca ha permès crear un bressol que fa venir son o un carretó intel·ligent. L’equip d’aquest centre tecnològic ha fet un gran salt endavant a l’hora de fer compatible el creixement de l’empresa amb una excel·lent organització interna.
RS Barcelona (RS Metal Games), un antic taller de planxa familiar, va apostar per guanyar nous mercats amb un producte tan tradicional com el futbolí. Ara, els seus productes es distribueixen en locals de tota Europa, Estats Units o Japó. L’èxit rau en el disseny i la innovació: tenen cura dels petits detalls, els seus acabats són de qualitat i reflecteixen les tendències del mercat
Genebre SA es dedicada inicialment a la distribució de vàlvules i aixetes, la crisi postolímpica la va obligar a fer un gir cap a la producció pròpia. Ara, amb un quart de segle a l’esquena, l’empresa ha tornat a demostrar que és capaç d’adaptar-se als nous temps amb una estratègia de màrqueting que aprofita tot el potencial de la marca.
Vilardell Purtí estava especialitzada en decollatges d’alta precisió que treballa per a la indústria tèxtil, l’aeronàutica i l’automòbil. Va decidir diversificar-se, fer producte propi i ara aposta per la creació d’una nova divisió mèdica, basada en la biotecnologia i orientada concretament a la fabricació d’implants dentals.