Idees d'experts Sergi Codonyer
Cada país i zona de l'Àfrica és diferent i cal fer una bona anàlisi abans d'anar-hi. Però l'èxit en aquest continent depèn també molt de l'actitud que adoptis. Sergi Codonyer, PAC Manager a Equatorial Coca-Cola Bottling Company, recomana no anar a col·locar un producte o a fer negoci sinó amb una actitud més sostenible, consistent a integrar-se i ajudar la comunitat que ens rebi per guanyar-nos el suport de la gent.
Idees Força
Cada país i zona de l'Àfrica és diferent i cal una bona anàlisi prèvia abans d'anar-hi. Hi ha moltes realitats: països estables amb democràcia consolidada i seguretat, i altres amb conflictes. I entremig, molts casos diferents.
Per anar a l'Àfrica, cal ser sostenibles i adaptar-se i integrar-se a les comunitats on es vulgui anar.
Coca-Cola té una fundació que treballa per millorar les comunitats on treballem. El missatge és treballar junts per un món millor. Primer es va a ajudar, i després a fer negoci.
La llicència per operar en un país la dóna el govern. Però n'hi ha una altra de molt important: la social. Segons la teva actitud, a la comunitat li agradarà la teva presència o no.
No és un continent senzill. L'Àfrica està ple de mancances i oportunitats de negoci. La majoria de coses funcionaran per vosaltres mateixos, per l'actitud que adopteu.
Cal gaudir de l'aventura, i adaptar-se al lloc on es vagi.
Implantar-se a l'Àfrica subsahariana: models d'èxit
Serveis relacionats
Pàgines relacionades
- Fer negocis a Angola
- Fer negocis a Etiòpia
- Fer negocis a Ghana
- Fer negocis a Kenya
- Fer negocis a la Costa d'Ivori
- Fer negocis a Moçambic
- Fer negocis a Nigèria
- Fer negocis a Sud-àfrica
- Fer negocis a Tanzània
- Fer negocis a Uganda
- Fer negocis al Camerun
- Fer negocis al Senegal
- Sector de l'alimentació
- Sector dels vins, els caves i les begudes