El conseller d’Empresa i Ocupació s’ha reunit aquest matí en un esmorzar de treball amb les empreses catalanes del sector agroalimentari que participen en la missió institucional i empresarial a Itàlia encapçalada pel mateix conseller
- La jornada, celebrada al Palau de Congressos de Catalunya, ha estat inaugurada pel president de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, que ha encoratjat els assistents a continuar treballant en la internacionalització de les seves empreses.
- A la sessió hi han participat directius catalans de Google, Microsoft, Borges i Munich, entre d’altres, que han coincidit en apuntar la importància de la marca Barcelona i Catalunya a l’hora de fer negocis a l’exterior.
- Els directors de les 35 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya han mantingut aquesta setmana prop de 900 reunions amb empresaris catalans amb projectes d’expansió internacional.
El president de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, han clos aquest divendres la XXII Setmana de la Internacionalització Empresarial, que ha aplegat un miler d’empresaris al Palau de Congressos de Catalunya.
Organitzat per ACCIÓ, aquest esdeveniment ha reunit a tot Catalunya, des de dimarts, els directors de les 35 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya amb empresaris catalans. En total s’han mantingut prop de 900 reunions personalitzades amb empresaris catalans que tenen projectes d’expansió internacional i busquen assessorament. Aquestes reunions han tingut lloc, a banda de Barcelona, a Lleida, Reus, Manresa, Tortosa i Girona. Els mercats que han despertat més interès en la jornada han estat França, el Golf Pèrsic i els Estats Units.
El president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, ha animat l’empresariat català a continuar sortint a l’exterior. “La internacionalització és el camí. Per un país petit com Catalunya no n’hi ha d’altre”, ha sentenciat el president, posant en valor el potencial del teixit empresarial del país.
De la seva banda, el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha destacat que la Generalitat “està adaptant les infraestructures públiques per acompanyar més intensament l’empresa catalana en els seus processos d’internacionalització”. En aquest sentit, ha apuntat que s’està ampliant la xarxa de 35 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya arreu del món i ha anunciat que “es reforçarà la cartera de serveis d’ACCIÓ per ser encara més accessible per les pimes catalanes”. Puig ha destacat que les companyies s’estan adaptant a les “noves exigències” de l’economia mundial a través de “l’obertura, la innovació i la formació”. De fet, segons el conseller, “la internacionalització és un dels vectors de creixement més importants de l’economia catalana, estratègica i permanent”.
El binomi entre turisme i empresa
La jornada d’aquest divendres ha comptat amb una taula rodona amb presència de directius d’empreses catalanes en companyies multinacionals, que ha posat de manifest la clara vinculació entre turisme i projecció internacional de les companyies catalanes. Així, Cristina Ventura, directiva de The Lane Crawford Joyce Group, ha assegurat que “la nostra identitat de Barcelona i Catalunya es trasllada directament al sector empresarial”. “Hem de pensar que no tenim límits: els catalans podem fer història junts”, ha afegit. Josep Maria Gascón, de Solvay, ha dit que “Barcelona està vista com un centre de creativitat mundial” i que Catalunya és reconeguda per “l’excel·lent xarxa de centres de recerca i universitats”. De la seva banda, Albert Esplugas, de Microsoft, ha apuntat que “hem d’aprofitar la simpatia que desperta Barcelona” a l’hora de fer negocis al món.
La jornada ha comptat amb una taula rodona amb representants de Borges, Munich, Figueras Seating i Simon Holding. En relació a la importància de la marca Barcelona i Catalunya, la directora de Màrqueting de Figueras Seating, Eva Blanco, ha apuntat que “les empreses hem ajudat a reivindicar aquesta marca, i al mateix temps nosaltres ens hi recolzem” al sortir a l’exterior.
Els directius d’aquestes empreses han coincidit en apuntar que la internacionalització és una estratègia permanent i a llarg termini i que la especialització és un factor determinant. En aquest sentit, el conseller delegat de Borges, Josep Pont, ha assegurat que “l’exportació és una adaptació permanent: el món és molt gran i divers, cal fer un vestit a mida a cada mercat”. “No és una cursa de velocitat, és una marató que s’ha de fer caminant”, ha subratllat.
De la seva banda, el conseller delegat de Munich, Xavier Berneda, ha destacat que “t’has d’aixecar el primer i anar a dormir l’últim”. Per Berneda, “s’ha d’oferir tot allò que no hi ha al mercat”, assegurant que “el millor estudi de mercat és agafar l’avió”. Josep Maria Gascón, de Solvay, ha sentenciat: “la clau és esdevenir multinacional, no un venedor internacional".
La XXII Setmana de la Internacionalització clou destacant el binomi entre turisme i projecció internacional de l'empresa catalana