• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L'empresa lleidatana Pastoret preveu augmentar la facturació un 22% aquest any i consolidar les exportacions

L'empresa lleidatana Pastoret preveu augmentar la facturació un 22% aquest any i consolidar les exportacions

Imatge per defecte

·         Pastoret és una de les empreses que participarà a la fira Alimentària 2016, que tindrà lloc al recinte Fira Gran Via de Barcelona del 25 al 28 d’abril.
 
·         Gràcies a un acord tancat a l’edició 2014 de l’Alimentària, el fabricant de productes lactis ha obert mercat a Hong Kong.
 
·         El Pastoret compta amb el suport d’ACCIÓ a través del programa Catalunya Clústers.


El fabricant de productes lactis Pastoret preveu augmentar un 22% el seu volum de negoci enguany fins arribar als 16,5M€. Actualment, l’empresa destina el 8% de les vendes a exportacions i es marca com a objectius consolidar els mercats on està present, entre els quals hi ha Suïssa, Àustria, Dinamarca República Txeca, Suècia, Finlàndia, Bèlgica, Alemanya o la Xina, i acaba d’obrir nous mercats com Itàlia i Dubai recentment.
 
L’empresa de Sant Guim de Freixenet (Lleida) forma part del clúster Gourmet Catalunya i compta amb el suport d’ACCIÓ a través del programa Catalunya Clústers, que busca promoure les dinàmiques de clúster per a la millora de la competitivitat de les empreses.
 
Pastoret participarà a partir de demà en l’edició d’Alimentària 2016, que tindrà lloc al recinte Fira de Gran Via de Barcelona fins al 28 d’abril, on presentarà l’ampliació de la seva gamma de iogurts 0% matèria grassa i dos nous sabors de la varietat Caprichos de Yoghourt. ACCIÓ estarà present a la fira d’Alimentària amb un calendari d’activitats que podeu consultar aquí.
 
L’empresa catalana va iniciar el seu procés d’internacionalització l’any 2013. Xavier Pont, fundador i director general de Pastoret, destaca que la Fira Alimentària “és una de les plataformes que més ajuda a fer negocis, ja que són uns dies en que es concentren molts compradors en un mateix espai i això suposa una aproximació més directa a possibles nous mercats”.
 
 
Gràcies a un contacte comercial en la passada edició, la firma ha obert mercat a Hong Kong a través d’un bar de iogurts on el consumidor pot tastar els productes al mateix establiment o bé pot optar per comprar els productes i consumir-los a casa.
 
Entre les varietats que s’hi comercialitzen es poden trobar des del mató fins a la crema catalana, passant per iogurts de diferents sabors. “De manera inesperada, gràcies al contacte que vam fer a Alimentària 2014 estem venent un producte considerat de luxe a Hong Kong”, comenta Pont. A més d’aquest espai, la casa de iogurts artesans compta amb uns altres vuit punts de distribució a la Xina.
 
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.

L'empresa lleidatana Pastoret preveu augmentar la facturació un 22% aquest any i consolidar les exportacions