És el balanç de la segona edició d’aquest programa d’acceleració d’startups, que té l’objectiu d’impulsar la seva internacionalització elaborant un pla internacional, trobar finançament per executar-lo i fer un viatge empresarial a l’estranger
- És el balanç de la segona edició d’aquest programa d’acceleració d’startups, que té l’objectiu d’impulsar la seva internacionalització elaborant un pla internacional, trobar finançament per executar-lo i fer un viatge empresarial a l’estranger.
- Les 17 startups participants van captar 3 milions d’euros d’inversió privada en capital i van augmentar un 122% la facturació.
- Una vintena de noves startups ja han començat la 3a edició del Pla Esprint, que s’allargarà 8 mesos.
Les 17 startups catalanes que han participat en la segona edició del Pla Esprint d’ACCIÓ han multiplicat per 5 les exportacions i creat 64 nous llocs de treball. Es tracta d’un programa d’acceleració d’empreses emergents que va començar a finals de l’any passat i que ha permès que les startups participants hagin augmentat un 122% la facturació, assolint gairebé els 16 milions d’euros de forma agregada, i captat 3 milions d’euros d’inversió privada en capital.
La iniciativa té l’objectiu d’accelerar durant 8 mesos el creixement d’empreses emergents a través de l’impuls de la seva internacionalització. Així, contempla l’assessorament d’un mentor i un grup d’experts per elaborar un pla internacional, trobar finançament per executar-lo i començar a implantar-lo fent un primer viatge empresarial a l’estranger amb una agenda de contactes individualitzada. D’aquesta manera, les startups participants també compten amb l’acompanyament d’una de les 39 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya al món d’acord amb un mercat estratègicament prioritari que han seleccionat en començar el programa.
Les startups que hi ha participat són Macsha, Scutum, Nautal, Signaturit, Mind the Byte, Gastronoms, Braingaze, Efoodprint, Mass Factory, Skytude, Minibatt, Habitat Projects, Sensingtex, Catvambes, The Things IO, Piu et Nau i Meller.
El Pla Esprint està destinat a startups de menys de 5 anys de vida, amb un producte o servei validat al mercat, escalable i amb una facturació superior als 50.000, 100.000 o 200.000 euros en funció del sector de la companyia. És un programa que complementa altres iniciatives impulsades des d’ACCIÓ per internacionalitzar les empreses emergents catalanes, com la participació en fires internacionals i l’organització de missions empresarials a l’exterior. És el cas de la missió per participar a l’esdeveniment The Next Web a Amsterdam, que se celebra aquest mes de maig, o el Disrupt de San Francisco, que tindrà lloc aquest octubre.
Ja ha començat la tercera edició del programa, que comptarà amb una vintena startups participants. Són Biwel, PopPlaces, Snackson, Mowoot, Made of Genes, TVISO, Pharmacelera, Miss Wood Barcelona, Zolertia, WeFitter, CaptioTech, HealthAPP, Talent Clue Solutions, Tu Pediatra Online, Dinantia Mobile, Social Wifi, Linke Information Technology i B-Wom. Són empreses emergents especialitzades sectorialment en àmbits com la salut, l’educació, el comerç, les TIC i la gestió empresarial.
Més de 1.000 startups a Catalunya
Les 20 startups que participaran en l’edició del Pla Esprint d’aquest 2017 són algunes de les empreses emergents catalanes que formen part del Barcelona & Catalonia Startup Hub. Es tracta d’un directori creat per ACCIÓ que identifica més de 1.000 startups catalanes, que sumen prop de 10.000 treballadors, facturen 1.300 milions d’euros i operen sobretot en els sectors de software d’internet i comerç electrònic. Aquesta eina digital té l’objectiu d’impulsar la projecció internacional de l’ecosistema startup català i de contribuir a la captació d’inversions per part d’aquestes empreses, sobretot des d’una perspectiva internacional.
Les startups participants al Pla Esprint d'ACCIÓ multipliquen per 5 les exportacions i creen més de 60 llocs de treball