Entitat Cambra de comerç de Girona
TipusServei
Estat En termini
Data de finalització 31/12/2024
Empreses
La Cambra de Girona preveu diversos programes i serveis per a ajudar les empreses tant en la seva iniciació a la internacionalització com en la consolidació de la seva presència als mercats exteriors.
Programes
- Diagnosi del potencial d’Internacionalització: t’ajuden a analitzar el model de negoci tenint com a referència el mercat nacional, identificant possibles debilitats i fortaleses, amenaces i oportunitats i arribant a unes recomanacions finals d’estratègies a seguir encaminades a reforçar la posició de l’empresa en la seva internacionalització.
-
Priorització i estudi de mercat internacional: et fan una priorització de mercats en funció del producte o servei i del nínxol de clients objectiu. Elaboren l’anàlisi del país que triïs, amb informació del sector, de la competència present, canals de distribució i segmentació de clients. També realitzen una auditoria del web per informar dels aspectes a millorar per tal de fer-te més visual als mercats internacionals i, en concret, al mercat objectiu triat.
Agendes Individuals de contactes amb clients / distribuïdors / partners a l’exterior
-
Fase I – Preestudi (2-4 setmanes): L’empresa interessada s’inscriu emplenant la fitxa del programa i adjuntant la informació addicional que consideri rellevant per al seu projecte. Aquesta informació es completa amb una entrevista amb el consultor i servirà per avaluar l’interès pel producte o servei en el mercat prospectat. Si el consultor emet una opinió favorable es passa a la Fase II. En cas contrari, es comuniquen a l’empresa els motius que desaconsellen la seva participació en el programa.
-
Fase II – Agenda (6-8 setmanes): Es prepara un llistat de contactes que s’ajustin al perfil que demana el participant. El consultor presenta els productes/serveis i objectius comercials als contactes seleccionats i elabora una agenda d’entrevistes amb aquelles empreses que es mostren interessades en la proposta de l’exportador. Les dates de l’agenda s’han acordat prèviament entre el consultor i el participant.
-
Fase III – Viatge: El participant es desplaça al país prospectat per entrevistar-se amb els contactes agendats.