Què has de saber?
Finançament per a l’impuls de l’emprenedoria corporativa, mitjançant préstecs participatius en condicions preferents de garanties, atorgats per IFEM, en co-inversió amb ampliacions de capital mitjançant aportacions dineràries per part d’inversors corporatius.
Termini: fins al 27 de desembre del 2019
Petites empreses amb establiment operatiu a Catalunya, constituïdes segons alguna de les formes jurídiques següents: societat de responsabilitat limitada, societat anònima i societat limitada nova empresa. Es considerarà com a petita empresa la que ocupa menys de 50 treballadors i té un volum de negoci anual o un balanç general anual que no excedeix els 10 milions d'euros
El termini per presentar la sol·licitud finalitza el 27 de desembre del 2019
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Memòria tècnica del projecte en un document PDF.
- Document acreditatiu de poders per actuar com a representat legal de l'entitat sol·licitant, en cas que aquest no estigui inscrit al Registre Mercantil.
- Declaració conforme no s'ha rebut ni sol·licitat cap altre ajut per a les mateixes despeses subvencionables, procedents de qualsevol de les administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals.
- Si n'hi ha, detall dels ajuts de minimis rebuts en els dos exercicis fiscals anteriors i en l'exercici fiscal en curs, especificant-ne la quantia, la data d'atorgament i l'ens atorgant.
En el cas que algun d'aquests documents ja hagi estat presentat en convocatòries anteriors d'ACCIÓ, no caldrà presentar-lo en aquesta convocatòria sempre que el sol·licitant presenti una declaració responsable en la qual s'especifiqui aquest document, la data en què es va presentar a ACCIÓ i s'hi faci constar que continua essent vigent.
Les declaracions 3) i 4) formen part de l'imprès de sol·licitud.
La signatura de la sol·licitud implica l'autorització a l'Administració de la Generalitat de Catalunya per a la funció de comprovació d'ofici de les dades relatives al compliment amb les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Generalitat de Catalunya i de les obligacions amb la Seguretat Social per part del sol·licitant.
Documents
- En el cas d'empreses amb 50 o més treballadors, complir amb l'obligació que estableix l'article 38.1 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social dels minusvàlids, i la disposició transitòria del Decret del Govern de la Generalitat de Catalunya 238/1987, de 20 de juliol, de donar ocupació almenys a un 2% de treballadors amb disminució sobre el nombre total de treballadors de l'entitat, o bé aplicar les mesures alternatives d'acord amb el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril (BOE núm. 94, de 20.4.2005); el Reial decret 290/2004, de 20 de febrer, pel qual es regulen els enclavaments laborals (BOE núm. 45, de 21.2.2004), i el Decret 246/2000, de 24 de juliol (DOGC núm. 3196, de 2.8.2000).
- Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat de Catalunya, així com les obligacions davant la Seguretat Social, i no tenir deutes amb ACCIÓ ni amb les seves empreses participades.
- Complir els requisits establerts als articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i complir les obligacions establertes en els articles 90 bis, apartats a), b), c), d) i e) i 92.2.i) del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.
- No haver estat sancionades, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de disminuïts o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost.
- Les empreses amb una plantilla igual o superior a 25 treballadors tenen l'obligació, d'acord amb els agents socials, d'indicar els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i intervenir-hi en llurs centres de treball, d'acord amb la modificació del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya feta per la Llei 5/2008, de 24 d'abril, de dret de les dones a eradicar la violència masclista.
El compliment d'aquests requisits s'haurà d'acreditar mitjançant la signatura de les declaracions que inclou l'imprès de sol·licitud de l'ajut. El fet de presentar aquestes declaracions responsables faculta l'òrgan competent de l'Administració per fer, en qualsevol moment, telemàticament o per altres mitjans, les comprovacions per mostreig o exhaustives necessàries per verificar la conformitat de les dades d'aquestes declaracions.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
L’objecte del finançament és el desenvolupament del pla de negoci de les petites empreses participants en projectes d’emprenedoria corporativa. Es finançaran les despeses associades al desenvolupament del pla de negoci objecte de la sol•licitud. S’entén com a projecte d’emprenedoria corporativa aquell en el qual un inversor corporatiu entra en el capital d’una petita empresa per desenvolupar un pla de negoci que dona resposta a una necessitat d’innovació i/o creixement de l’inversor corporatiu.
Als efectes d’aquesta convocatòria es consideren inversors corporatius, les empreses amb establiment operatiu a Catalunya, amb capacitat d’invertir en petites empreses. Als efectes d’aquesta convocatòria s’entendrà que una empresa té la capacitat d’invertir, si el seu volum de negoci o el seu balanç general anual, corresponent al tancament de l’últim exercici, és superior a 5 Milions d’Euros.
Condicions del préstec
• Import: entre 50.000€ i 200.000€ per projecte. Pels primers 66.000 euros de finançament, la inversió màxima de IFEM serà dues vegades la inversió en capital realitzada per inversors corporatius. A partir de la xifra anterior, la inversió màxima d’IFEM serà igual a la suma de la inversió en capital dels inversors corporatius
• Finalitat: Finançament del pla de negoci que es faci constar com a objecte de la seva sol•licitud
• Termini: màxim 5 anys
• Amortització: Única al venciment
• Interès fix: 4% amb liquidacions trimestrals
• Interès variable: Es determinarà en funció del percentatge de compliment del pla de negoci. Màxim 15% en total (incloent el fix).
• Comissions: de gestió 0,5%.
• Garanties: Aquests préstecs comptaran amb un ajut en forma de garantia del DEMO pel 80% de l’import del risc viu dels préstecs formalitzats.
Intensitat
L’aval del 80% del préstec comporta la concessió d'un ajut que es calcularà conforme al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de a Unió Europea als ajuts de minimis (DOUE L 352 de 24.1.2013).
Procés de tramitació
1.La sol•licitud, juntament amb tota la informació requerida es farà seguint el procés establert a la pàgina web d’ACCIÓ
2.ACCIÓ analitzarà la sol•licitud i en cas de valoració positiva informarà a IFEM
3.IFEM determinarà l’aprovació o denegació del préstec i informarà a ACCIÓ
4.ACCIÓ emetrà la resolució
En cas de resolució positiva, l’empresa sol•licitant haurà de formalitzar el préstec amb IFEM
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Fins al 27/12/2019 -
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Un cop [...]
Quan es rep la resposta?
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Un cop transcorregut aquest termini, si no s'ha produït la notificació esmentada, s'entendrà que la sol·licitud és desestimada per silenci administratiu.Quina resposta es rep?
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat i de les condicions i els terminis per a la realització de l'actuació que ha rebut l'ajut, es notificarà als beneficiaris, amb el seu consentiment previ, mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça que el/la sol·licitant hagi facilitat al formulari de sol·licitud. Quan hi hagi constància de la recepció de la notificació a l'adreça electrònica i transcorrin deu dies naturals sense que s'accedeixi al seu contingut, s'entendrà que s'ha rebutjat la notificació, llevat que d'ofici o a instància del destinatari es comprovi la impossibilitat tècnica o material d'accedir-hi.Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució que dicti el/la conseller/a delegat/da d'ACCIÓ, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seva notificació, sens perjudici que, potestativament, es vulgui interposar recurs de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva notificació. Amb la fermesa de la resolució de concessió de la subvenció s'entén que el beneficiari declara, tàcitament, trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.Sancions
A aquestes subvencions els serà aplicable el règim d'infraccions i sancions que estableixen els capítols I i II del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003), així com l'establert als articles 101 i següents del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, en tot el que no s'hi oposi.